Spotsy skrev:ok nu er der lige sket nogle mystisk nogle.
Jeg gik væk fra fyret og det er selvfølgelige når jeg er væk at der sker nogle. da jeg kom tilbage så jeg på skærm : en stoppet fyr, alarm udbrændt beskeden, en røg suger der kørte hurtigt (jeg kan ikke husk hvormange procent det var men den 60% i hvertfald) en lux måler på 100 lux og en intern snegl der var i gang med at kast alle sin piller op i brandskål.
min Teorie er: fyret forsøg at genoplive en slukket både uden held og gik i alarm udbrændt og så stopper fyret. Interne snegl gik i gang med at tøme sig selv (hvorfor ved jeg ikke...) og så komme der liv i både igen. derfor fik jeg en alarm udbrændt med en lux måler på 100 lux :-D (lidt komisk)
har igen gen indlæs standard indstillinger. vi ser hvad der sker de næste par dage...
PS: min sidst kalibrering er fra i går.
Det der er sket er at imens du har været væk, så er lux tallet været nede på 0 et par gange, og derfor for du alarm udbrændt. Når den får en alarm, vil den tømme internsnegl, for at undgå tilbagebrand, derfor kan du risikere at få bålet igang igen, fordi herden stadig er varm.
Det tyder på at den får for lidt at spise, prøv at hæve optændningsbrændsel med 10 gr.
Hvilken farve har din lux måler ?