vi er kommet til og investere i et halvfærdigt sommerhus hvor der er støbt varmeslanger i køkken og bad ca 20 kvm
huset er ialt på ca 90 kvm.
Planen er at der skal monteres varmepumpe (den er der dog ikke monteret) samt elradiator i de 3 værelser...til når døren er lukket
Jeg spekulere dog på hvordan de havde tænkt sig og varme vandet til gulvene op og tænker ku man ikke bruge en kombi beholder
og en gulvvarme shunt til 2 kredse ville det være en sindsyg dyr løsning og bruge planen er det skal udlejes også vælger folk jo selv om de
vil varme gulvet op.
har også tænkt på solvarme sådan et anlæg til omk 20 tus ved dv men der skal jeg stadig havde en varmtvandsbeholder ved siden af
med el patron men så lander vi på 25000 ca + shunt personligt kan jeg købe meget strøm for de penge....
hvad mener i....
Undskyld hvis jeg valgte det forkerte forum var i tvivl om hvilket....
til gulvarmen kan jo købes en hpw varmepumpe - mener at have læst at den ikke behøver en stor inderdel (men er ikke sikker) - men så får du ihvertfald brugt varmeslangerne - men er sommerhuset i det hele taget egnet til det?
en billig brændeovn oveni måske med lidt varmeflyt?
brugsvand kunne nappes med el måske med et solvarme sommerhus sæt til om sommeren
vi er kommet til og investere i et halvfærdigt sommerhus hvor der er støbt varmeslanger i køkken og bad ca 20 kvm
Planen er at der skal monteres varmepumpe (den er der dog ikke monteret) samt elradiator i de 3 værelser...til når døren er lukket
Jeg spekulere dog på hvordan de havde tænkt sig og varme vandet til gulvene op og tænker ku man ikke bruge en kombi beholder
og en gulvvarme shunt til 2 kredse ville det være en sindsyg dyr løsning og bruge planen er det skal udlejes også vælger folk jo selv om de
vil varme gulvet op.
har også tænkt på solvarme sådan et anlæg til omk 20 tus ved dv men der skal jeg stadig havde en varmtvandsbeholder ved siden af
med el patron men så lander vi på 25000 ca + shunt personligt kan jeg købe meget strøm for de penge....
hvad mener i....
Hvad med en scotte 10 kw ?
Købte selv sommer hus i maj og overvejer nemlig dette...........
Købte selv sommer hus i maj og overvejer nemlig dette...........
der er ikke plads i huset så skal jeg hen og udvide og skorsten og ja pillerne er ikke gratis og hvad gør de med afgift indtil videre overlevede vi men mon dog de er færdige og skal jeg være ærlig gider ikke og bruge tiden på det uanset så er der arbejde ved det
elsker arbejde kan sidde og se på det i timevis
vil varme gulvet op.
hvad mener i....
så lille som muligt men omk en 20 tus... kan jeg nok få bevilliget med en god forklaring om hvorfor.hvis vi roder i solvarme
luft til luft varmepumpe er der evt som back up