Jeg har kig på en 4100, gået 5.600 timer, skal koste 40K inkl moms. Den ser meget fin ud, stort set ingen rust, førerhus er komplet og tæt. Helt tæt for olie (såvidt jeg kan se)
Hvordan lyder det? - jeg synes det er lidt pebret, men forhandleren der sælger den synes det er billigt
En ting der undrer mig er, at liftarmene kan slingre ind i siden af bagdækket når man kører uden redskab. Forhandleren siger at sådan er den bare lavet, men at de kan montere slingrekæder for mig hvis jeg ønsker det.
Jeg synes det lyder lidt mystisk - er det virkelig normalt?
På forhånd mange tak!
Mvh Mathias
(også postet på dvtk.dk - undskyld, gengangere!)
Ja, de små traktorer er svinedyre, sammenlignet med hvor meget traktor man få hvis man f.eks. vil ofre 80k på en traktor, i stedet for 30-40k
Men billigt, nej det syntes jeg ikke det er. Men ved en forhandler vil prisen altid være højere end på DBA osv. Men standen er vigtig i forhold til prisen, dæk, lak, kabine osv.
Er det med Q kabine med varme?
Det med liftarmene er ganske som det skal være, tit ser man en selvbinder strik der holder armene sammen. På min lille Fiat 640 sidder der en lang fjeder mellem liftarmene der holder dem på plads.
Alt hvad en forhandler har er billigt vis han selv skal sige det.
Vis den er i god stand vil prisen nok der op ad ved en forhandler.
På en del traktorer er slingerkæder lavet så de går ude fra, og ind til liftarm, med det resultat at de går i dækkene når der ikke er redskab på, kan løses ved at. Binde dem sammen på en eller anden måde.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?
John Skov Jensen skrev:Ja, de små traktorer er svinedyre, sammenlignet med hvor meget traktor man få hvis man f.eks. vil ofre 80k på en traktor, i stedet for 30-40k
Men billigt, nej det syntes jeg ikke det er. Men ved en forhandler vil prisen altid være højere end på DBA osv. Men standen er vigtig i forhold til prisen, dæk, lak, kabine osv.
Er det med Q kabine med varme?
Det med liftarmene er ganske som det skal være, tit ser man en selvbinder strik der holder armene sammen. På min lille Fiat 640 sidder der en lang fjeder mellem liftarmene der holder dem på plads.
Ja, havde også håbet på max 30k til ny traktor, men denne er den første jeg har set på i prisklassen som ikke spilder olie og er rusten. Kabinen er uden varme, men har faktisk et gammelt varmeapparat liggende som jeg måske kan få liv i..
Godt at vide med liftarmene - det undrer mig, for det er da ikke helt ufarligt at køre 30km/t med en liftarm slingrende i dækket!
Lyder godt!
Den til 38.000 ligner den jeg kigger på i stand, dæk er dog en smule møre, svært at se om de også er på billedet.
Den til 23.000 ligner en gang rust der er blevet malet ovenpå..
er den med servostyring det er der vist ikke på de 2 her..
den er ganske stærk i lift tar let en palle piller men kun fordi jeg holder snuden nede med frontlæsser,fronten er ikke vandvittig stærk til frontlæsser hvis du tænker på det..
min har fået fronten fra en 4-5000er det kan bedre holde til frontlæsser...
kikker lige i morgen om ikke jeg har kæder på begge sidder af løftearmene
er den med servostyring det er der vist ikke på de 2 her..
den er ganske stærk i lift tar let en palle piller men kun fordi jeg holder snuden nede med frontlæsser,fronten er ikke vandvittig stærk til frontlæsser hvis du tænker på det..
min har fået fronten fra en 4-5000er det kan bedre holde til frontlæsser...
kikker lige i morgen om ikke jeg har kæder på begge sidder af løftearmene
Ja, den har servo - det troede jeg de alle havde..
Hvor meget kan den løfte bagpå uden brug af frontvægte? Er træt af min MF35 er så let i snuden!
Den skal bruges til at pløje en smule, og ellers høvle vej, køre med brakpudser, slå og vende hø, samt måske køre med træpiller.
Den John Deere ser lækker ud, men den er desværre for stor - jeg skal kunne komme rundt med den i vores lille skov med brakpudseren bagpå.