Bakkebryg skrev:At kalde fyret et møgfyr, fordi der er en bette fejl med en lille rist (som kan løses ved at skrue 2 fingerskruer af, afmonterer spændebånd til flexslange, samt 1 stk bolt, for derefter at montere ca 10 cm svejsetråd på risten), Ja det er da ikke seriøst!
Havde selv samme problem, men 15 min.hurtigt arbejde og fyret kører som en drøm. Pillefyr kræver en lille smule arbejde, men det er da en god timeløn, når vi sammenligner med et fuldautomatisk oliefyr.
Så du synes det er acceptabelt at en virksomhed ikke laver QA på deres produkter, og at du som forbruger selv skal tilpasse et helt nyt fyr?! Havde det kun været fang risten. Ja så kunne jeg leve med det, men det stopper jo ikke her.
Jeg har selv måtte tilpasse risten, bukke en blikkant i forsyningsrøret, klippe et stykke aluminiumsplade til rampen for enden af forsyningsrøret. Det er alt sammen noget en ingeniør skulle have opdaget og udbedret under test af fyret.
Det er min opfattelse at kvalitet hos Vølund er en by i Rusland. Det er måske derfor de har flyttet alt produktion til Polen.
Jeg har fortrudt at jeg udskiftede mit gamle oliefyr fra 1970 med et Pellux 100.
Jeg kan bestemt heller ikke anbefale Pellux 100.