Vi har i fredags fået sat et Woody BlackStar 1016 med 16kw brænder og 200L pillemagasin (den røde 60x60cm silo).
Montøren er struer vvs.
Fyret kører på den gamle åbne ekspansionbeholder, som vvs'eren sagde havde været frossen engang.
Der er en gammel 110L VVB.
Der skulle være en trækstabilsator, men kan ikke se den nogen steder.
Der er ikke monteret en shunt.
Kedeltemperaturføleren er monteret med strips på fremløbsrøret helt inde ved fyret.
Den gik ud i går da den gik på lav drift med først at skrive "fotosensor har ikke registret lys i over 2 minutter", derefter gik den ud med beskeden "Alarm ingen ild - brændsel ?"
jeg var dog så heldig at ham vi køber piller hos, havde fortalt mig at han havde over 10 års erfaring med woody fyret, da han har solgt dem og lavet service på dem.
Så han hjalp mig over mobilen til at få fyret i gang igen og han sagde at han godt ville komme men han synes ikke at det kunne passe at jeg skulle betale ham for at få fyret til at køre som den skal.
Han sagde osse at der SKAL være en shunt for at fyret ikke skal tære op og for at der ville være garanti på fyret.
Nu har jeg ringet efter struer vvs og så må vi se hvad han siger for har læst og hørt mig frem til at der SKAL være en shunt og kedeltemperaturføleren skal sidde i en dyklomme i enten højre eller venstre side af fyret.
jeg har ikke rigtig fået nogen information, udover at jeg bare skal sørge for at der er piller i magasinet og læse i manualen, men der står ikke ret meget om styringen