Opgørelse af varmeforbrug for april 2015 viser at mit pillefyr har opnået at kunne præstere 3,53 kwh/ kg træpiller indfyret, forbrug ialt for april måned kg: 224.
Er der andre der har målte værdier til sammenligning?

\ rennug
Hej nemocharley.nemocharley skrev:jeg har ingen målinger - men jeg er nysgerrig på om du kan gå lidt mere i detaljer rennug?
Hej Zarge.Zarge skrev:Hvor meget energi kalorie måleren registrerer siger da INTET om hvor meget energi pillerne indeholder...
------------------------------JFinderup skrev:Jeg kan nu godt se tråd staters ide med at sammenligne nettoydelsen pr. kg. piller.
Det vil give, dem der har interesse i det, nogle erfaringstal på hvor ens eget anlæg ligger i forhold til de øvrige interesserede.
Med den viden kan man selv se hvad der skal til for at optimere ens eget anlæg – og så kan de erfaringer deles med de øvrige – som er interesserede. Det værste der kan ske er at man kan lære noget, eller blive inspireret til at gøre noget ved eget anlæg.
Netop fordi alle anlæg er forskellige er det at måle input kg piller kontra output kwh, lige inden forbrugs punktet, et godt mål. Der er uendeligt mange parametre, af mere eller mindre teoretisk art, der spiller ind. Men ultimativt er det input/output der kan måles.
Personligt har jeg da selv konstateret at selvom fyret er justeret til optimal forbrænding, så kan hastigheden på en ladepumpe i den grad påvirke nettoforbruget. Kunne jeg nævne hvor mange % ændring i nettoforbrug det gav, var der en mulighed for at nogen kunne bruge den information.
Det at dele viden er da det primære mål med dette forum. … så kan selv vælge hvilke emner man vil byde ind på … og har det ikke ens interesse, så er der nok af andre emner at kaste sig over med konstruktive indlæg.