Hej Kovas!
Billederne ligger i en hosted webshop, og er dermed beskyttet med adgangskode og brugernavn.
Jeg har adgang gennem disse, men det jeg skal bruge det til er følgende:
Når jeg laver en ny webshop, skal jeg hente billederne til denne, enten ved at anvende en url adresse på billederne (den har jeg, men kan ikke komme igennem på grund af beskyttelsen), eller som jeg så har gjort hentet alle billederne ud af den beskyttede mappe, og nu har jeg dem i en mappe på min PC (hulter til bulter, nogen kan bruges og andre ikke) og skal så finde ud af hvordan jeg henter dem i denne mappe.
Det program jeg anvender til webshoppen hedder Wordpress, og der er et par muligheder. Den bedste ved hjælp af en url adresse, det næstbedste ved at lægge dem direkte ind i mappen på webshoppen, men så vil Wordpress bare ikke hente dem op igen. De bliver ikke vist i mediebiblioteket, ligesom de ville blive hvis jeg havde oploadet dem normalt til mappen.
Da det drejer sig om flere tusinde billeder af produkter, hvoraf der er mange jeg ikke skal bruge, ville det bedste derfor være at ha' dem liggende på en server med fri adgang direkte til det enkelte billedes url adresse.
Grunden er at jeg samtidig med billederne skal hente tekst, priser og mange andre ting samtidig i en csv fil (regneark), og det program jeg anvender til dette arbejde som udgangspunkt med at hente billederne efter url adressen. Altså jeg henter f.eks. 20 produkter der hver især har 3-4 billeder, der skal følge med det enkelte produkt op i en ny webshop - kan du følge mig?