Prøvningsattest til pilleovne.

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
BetteAis
Stoker I
Stoker I
7

Re: Prøvningsattest til pilleovne.

Indlæg af BetteAis »

Hej. Jeg har være så heldig at få en EcoTeck Kristina ovn ind under neglene. Men den stammer fra et dødsbo og ergo kan jeg ikke lige få fat i en prøvningsattest. Er der nogen der ligger inde med en ? Jeg har forsøgt hos den danske side af Ecoteck uden held.
Palle1
Stoker I
Stoker I
7

Indlæg af Palle1 »

Hej

Prøv at skrive til xxxxxx - måske han kan hjælpe -
Venlig hilsen
LINK SLETTET

Lintz / Redaktør

Brugeren er udelukket
Mikail
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Mikail »

Hej med jer,

Jeg er ret ny her og glad for at der er oprettet sådan en side.

Jeg har købt en brugt (fra 2019) pillepejs,Milo ps-30. Skorstensfejer har været forbi og før jeg kan gå videre med opsætning af den, så kræver det at der er en prøvningsattest- forrige ejer har den heller ikke.

Mit spørgsmål: er der nogen af jer der sidder med en jeg kan få en kopi af eller kender i en hjemmeside hvor man kan anmode om det?

Vh
Mikail
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Mit fyr: brændeovn
Areal: 177
Brændsel: træ og el
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 452 gange
Blevet takket: 61 gange

Indlæg af Bri_Jac »

mon VVs-eksperten har solgt modellen da de har lidt reservelde til den, jeg ville kontakte dem.
https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-k ... -305600130
men ellers skal du ALDRIG købe noget uden sælger har en prøvningsattest, for så kan den ikke opsættes, og kun sælges som gammelt jern, eller reservedele - ja undskyld den dårlige nyhed
Mikail
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Mikail »

Tak for info.
Chef5953
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Chef5953 »

Det er ikke ligetil og ikke almindelig kendt, at attesten er afgørende. Der er masser af brugte ovne til salg og de handles uden at hverken køber eller sælger ved, at ovnen faktisk er skrot.

"Alle" pilleovne er importeret, men da de oftest markedsføres i den danske importørs navn, kan det være svært at finde producenten. De mærker og modeller, der ikke længere importeres eller produceres, kan være umulige at skaffe attester til.

En del producenter lægger attesterne ud på deres hjemmeside. Disse attester kan være for en eller flere ovn-modeller, så det rigtige sted at begynde er at spørge din skortensfejer om, hvad han kræver/accpeterer.

I dit eget tilfælde ser det dog ud til, at importøren sælger attester til 125,-. Det må så være en version din skorstensfejer accepterer.

Tilbage til "Pilleovn - Træpilleovn"