Nu har jeg prøvet at se om jeg kunne identificere den termostat, det var galt med, hvilket ikke lykkedes.
I nat gik kurven helt amok og det virker underligt at en enkelt termostat skulle kunne lave så vilde sving i ydelsen...

Jeg kan ikke herfra se om det kun er en eller om det er mange termostater der er årsagen.whocarez52 skrev:Hej pillebruger
Nu har jeg prøvet at se om jeg kunne identificere den termostat, det var galt med, hvilket ikke lykkedes.
I nat gik kurven helt amok og det virker underligt at en enkelt termostat skulle kunne lave så vilde sving i ydelsen...
Svært at se herfra hvor meget tryk du har på systemetwhocarez52 skrev:Ja, det kan godt være det bliver aktuelt :-(.
Det kan ikke skyldes for lidt vandtryk i systemet ?
Er alle m2 fordelt på samme plan? Hvor mange radiatorer? Hvilken type expansion og tryk?whocarez52 skrev:Det ser umiddelbart ud til at pumpen på auto ikke kunne få vandet ordentligt rund i systemet - nu går det bedre efter at have sat pumpen på max.
Hvis du lukker varmeaftaget pludseligt, og fyret efterfølgende stopper på temperatur opnået, så virker det som det skal.whocarez52 skrev:Hej Pille bruger
Det ser umiddelbart ud til at pumpen på auto ikke kunne få vandet ordentligt rund i systemet - nu går det bedre efter at have sat pumpen på max.
Der er dog stadig en udfordring med at, hvis jeg slukker f.eks. 4 radiatorer på én gang (eller gulvarmen i hele stuen) så stiger kedeltemperatur over sit set punkt og fyret slukker et stykke tid, for derefter at starte op igen. Det virker til at fyret har en lidt for langsom indregulering...