Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Bigfoot » 23 feb 2019 22:25
Indlæg af Troldmand. » 23 feb 2019 22:47
Indlæg af bennylar » 24 feb 2019 08:49
Indlæg af Bigfoot » 24 feb 2019 08:56
bennylar skrev: ↑24 feb 2019 08:49 Bigfoot jeg ville nok op lige over 3000 omdr. for da burde EGR ventil nemlig ikke sende udstødninggas med ind mere, så burde du få en højere forbrændings temp og ingen ekstra sod med i forbrænding.. ?
Indlæg af Troldmand. » 24 feb 2019 09:13
Indlæg af bennylar » 24 feb 2019 19:50
Bigfoot skrev: ↑24 feb 2019 08:56 du modsiger du da dig selv. Netop ved EGR åbning, er temperaturen højere, da du benytter udstødningsgas i indsugningen. Men det er jo netop nødvendigt at have EGR i funktion, for at midlerne også renser den vej igennem. Det eksempel du nævner med golfen er jo lidt tåbeligt. For når det først er gået galt, så kan det jo ikke fjerne det. Hele ideen med belladd er jo netop at lave en forebyggende behandling i mange tilfælde, og samtidig få løsnet lidt af det skidt der er og få det brændt af. Men at tro det kan fjerne en tilstoppet indsugning er jo utopi. Man skal jo være decideret bragende dum for at tro på at det kan ændre på det.
Indlæg af Bigfoot » 24 feb 2019 22:30
bennylar skrev: ↑24 feb 2019 19:50 ved godt den golf skulle renses manuelt, men når en klog sælger påstår han kan løse det så må han jo vise det, men har nu set flere biler der jævnligt bruger disse produkter med samme fejl som uden.. lige sakset fra en anden side: EGR-ventil hovedformål er at støtte i reduktionen af skadelige gasser producere af motoren . Det sker ved at sænke temperaturen i forbrændingsprocessen gennem indførelse i forbrændingskammeret af kontrollerede mængder af udstødningsgasser. Denne lavere temperatur har den virkning, at reducere mængden af kvælstofoxider ( NOx ), der produceres af motoren . En defekt EGR ventil , vil ikke ordentligt køle forbrændingen tillade disse gasser at stige, hvilket kan føre til et unormalt højt NOx- aflæsning i -prøvningen. måske jeg har forstået noget forkert.. ?
Tilbage til "Bil, MC og Motor"