Nbe ny kedelserie.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
skrot1

Nbe ny kedelserie.

Indlæg af skrot1 »

Så kommer der en ny kondenserende kedelserie fra nbe, med en virkningsgrad på 104-105 % den skulle komme i handlen til efteråret, ifølge nbe.link til stokercloud med fyret fra nbe. https://stokercloud.dk/v3/#/rtb16condens/main-page
pendec

Re: Nbe ny kedelserie.

Indlæg af pendec »

Der skal måske lige nogle detaljer på isolering, gulv/radiator , m2 . Det er vel let at sætte et billede op på den side, når man selv ejer den og styring, så man sender præcis den info man gerne vil vise folk :)
skrot1

Indlæg af skrot1 »

Linket er til nbe’s online testfyr, til dem som det måtte interessere, det er ikke mit fyr, selvom jeg også har et :) , dog et ældre af slagsen, det interresante er deres nye fyr er kondenserende, ligesom gas og oliefyr har været i mange år efterhånden, mig bekendt er det nyt på pillefyr. Men kan da ta fejl
skrot1

Indlæg af skrot1 »

Det interessante ved linket er at pga fyret er kondenserende, så er virningsgraden noget højere, da røgen bliver afkølet inden den går i skorstenen, det er mig bekendt nyt på pillefyr. Det var sådan set bare det jeg ville vise med linket, hvad jeg har af fyr er en helt anden snak:)
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 340 gange

Indlæg af MichaelK »

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
skrot1

Indlæg af skrot1 »

MichaelK skrev: 28 feb 2019 19:02 Som sædvanligt er NBE bag efter icon_cheesygrin.gif
https://renergi.dk/kondenserende-traepillefyr-i-15-aar/
Ja, det må man sgu sige:))
skrot1

Indlæg af skrot1 »

MichaelK skrev: 28 feb 2019 19:02 Som sædvanligt er NBE bag efter icon_cheesygrin.gif
https://renergi.dk/kondenserende-traepillefyr-i-15-aar/
men de ved også hvad de vil ha for deres fyr! Så er de vist også betalt:)
skrot1

Indlæg af skrot1 »

Økofen har da ikke større virkninggrad end 94,7...det er da ikke meget mere end så mange andre fyr..men helt sikkert et lækkert fyr, men det skulle det også gerne være når det koster tæt på 90000 kr, set ved bio experten. Men ved så ikke om der kan handles lidt:)
pendec

Indlæg af pendec »

skrot1 skrev: 28 feb 2019 19:37Økofen har da ikke større virkninggrad end 94,7...
Min har 93,8% i virkningsgrad, så man behøver da ikke en østriger for at få så gode resultater mere :)

Checkede lige ökofen's forskellige prøvnings attester, og de har da nogle på 100% virkningsgrad, så flot.
skrot1

Indlæg af skrot1 »

pendec skrev: 28 feb 2019 21:55 Min har 93,8% i virkningsgrad, så man behøver da ikke en østriger for at få så gode resultater mere :)

Checkede lige ökofen's forskellige prøvnings attester, og de har da nogle på 100% virkningsgrad, så flot.
Tænker lidt det samme, selv en halvgammel blackstar er tæt på i virkninggrad, og der er sgu ikke meget bøvl med den, billig og simpel, ligesom jeg kan li det:)

Tilbage til "Scotte Pillefyr"