Hjemme teori skrev: 21 feb 2019 17:29
Nu ved jeg ikke om du bruger urstyring eller andet, men ellers er det kommet over en lidt længere periode.
Du kan se af dit billed, at fyret forinden kører 100% i over en time og får hævet temperaturen 7-8grader. Så det er ikke kl. 14 det opstår, men her bliver det bare helt greelt. Så du må kunne aflæse det på dine forbrugsgrafer, hvornår og over hvor lang tid problemet er opstået, har stået på.
Dertil skal siges at mit forbrug den sidste uge er faldet ca. 30%. så hvis dit ikke er faldet med temperaturen er det jo også en fejl. Men det må også kunne aflæses med forskel på aflæst og påfyldt mængde.
Ja den køre 100% ydelse før problemet, og det skal det også, da fyret først startede op kl.11.00 denne dag, så helt naturlig.
Problemet opstår cirka kl.14.00.... Ja jeg tømmer for smuld en gang om året, det har jeg altid gjort, har en Mafa silo Mini 300 liter 45 grader hældning på ekstern snegl - Snegl længde 1 meter.
Fyret køre problemfri siden jeg justerende pilemængden kraftig ned.
Jeg har endnu ikke fået tømt silo endnu, det sker først når jeg for tid til det. Det køre jo fint nu. Men undre mig stadigvæk,
når jeg aldrig har oplevet problemet før, i de 10 år jeg har haft pillefyr. Og her har jeg prøvet mange forskellige pilletyper igennem alle årene.