Hej
Er der nogen der ved om man må sætte en Baxi block 20 mk 3 op igen ? , den er fra 2008 og er kondenserende , men kan ikke finde en prøveattest på den
Baxi har alle prøveattester liggende på deres hjemmeside.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Særligt for oliekedler: For eksisterende bygninger, der ligger i et fjernvarme- eller naturgasområde, er det ikke muligt at udskifte en ældre oliekedel til en ny.
Og det gælder uanset om du bruger pillebrænder og vil tilslutte oliefyr som backup http://bygningsreglementet.dk/Vejlednin ... mekedler_1
Mindstekrav til olie- og gaskedlers virkningsgrad stilles i Ecodesign-forordningen og er således ikke et energikrav i bygningsreglementet. Ecodesign-kravene til olie- og gaskedler er beskrevet i Forordning (EU) nr. 813/2013
Bri_Jac skrev: 10 mar 2019 15:04
Særligt for oliekedler: For eksisterende bygninger, der ligger i et fjernvarme- eller naturgasområde, er det ikke muligt at udskifte en ældre oliekedel til en ny.
Og det gælder uanset om du bruger pillebrænder og vil tilslutte oliefyr som backup http://bygningsreglementet.dk/Vejlednin ... mekedler_1
Mindstekrav til olie- og gaskedlers virkningsgrad stilles i Ecodesign-forordningen og er således ikke et energikrav i bygningsreglementet. Ecodesign-kravene til olie- og gaskedler er beskrevet i Forordning (EU) nr. 813/2013
Jeg vil mene det er ok at opsætte den, mest pga den er kondenserende, men du skal vel ringe til Baxi og bede om en prøvningsattest
Jeg er godt klar over det med nyt oliefyr i områder med gas og fjernvarme , jeg bor på landet uden nogen af delene . Jeg vil opsætte den baxi
til at kan køre , hvis man feks , skal ud og rejse eller andet . Min baxi multiheat 2,5 , kan ikke komme af med varmen om sommeren her , selv om jeg varmer en pool op også . og så vidt jeg ved , så må et kondenserende olie fyr sættes op igen , har skrevet til baxi , ellers må der stå en kasse øl til skorstens fejer