Hvordan fylder jeg luft på min trykekspansionsbeholder til mit drikkevand? Skal det gøres mens der er vandtryk på systemet, eller skal jeg slukke vandpumpen og åbne en vandhane så der ikke er tryk på systemet?
Jeg har egen boring hvor jeg hiver vandet op fra, og så har jeg et sand rensningsanlæg til at rense vandet.
Men jeg mistænker den blå trykekspansionsbeholder for at have mistet sine 1,5bar lufttryk da vandpumpen næsten køre med det samme når jeg åbner en vandhane. Og jeg kan også se at vandtrykket falder meget hurtig i forhold til hvad det plejer.
Jeg prøvede at tage en lille skruetrækker og trykke ventilen ind, og der kom nada luft ud.
I morgen prøver jeg at pille tanken af for at se om membran er utæt eller evt. ventilen utæt...
Hvis jeg skal have ny, er det så bedst at købe så stor som muligt jeg har plads til, eller skal jeg holde mig til de 100l?
Jeg kunne godt få plads til 140l eller 200l hvis det skulle være...
Scrallar skrev: 14 nov 2019 16:36
Jeg prøvede at tage en lille skruetrækker og trykke ventilen ind, og der kom nada luft ud.
I morgen prøver jeg at pille tanken af for at se om membran er utæt eller evt. ventilen utæt...
Hvis jeg skal have ny, er det så bedst at købe så stor som muligt jeg har plads til, eller skal jeg holde mig til de 100l?
Jeg kunne godt få plads til 140l eller 200l hvis det skulle være...
Du skal købe en der passer til dit vandforbrug. Ved du hvor meget du bruger? Jeg har selv sat en vandmåler op for at kunne følge lidt med
Der kom intet vand eller luft ud af ventilen da jeg trykkede på den.
I morgen prøver jeg at tage den fra anlægget, og så fylde luft på den for at se om den virker korrekt.
Den er cirka 3 år gammel, og jeg kan huske jeg for 1-2år siden også fyldte luft på den da den også var helt flad der.
Jeg kender ikke lige mit daglige vandforbrug... Men to gange om ugen tømmer/fylder den den store grå tank med vand. Og ellers bor vi 3 herhjemme som har et normalt vandforbrug vil jeg mene.
Men hvad vil der ske hvis man køber en for stor tank andet end pumpe vil køre sjældnere, men i lidt længere tid ad gangen?