Jeg har Skiftet til ny styring. Den hedder v13/bs+. Hvilken udgang åbner for kompressor rens?
Umiddelbart er udgang L8, L11, L12 Og L13 de eneste valgmuligheder I opsætningen. Magnetventilen er monteret samme sted i printkortet som ved den gamle styring
Ny styring
-
- Supporter
- 16
- Indlæg: 10.013
- Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
- Mit fyr: RTB
- Areal: 160
- Brændsel: piller + 30 rør solfanger
- Dagligt forbrug: 10 kg.
- Årligt forbrug: 3400 kg.
- Geografisk sted: Svendborg
- Har takket: 88 gange
- Blevet takket: 299 gange
Re: Ny styring
L6 til magnet ventil til rens af herden.Pillefyrnr2 skrev: 05 sep 2020 14:04 Jeg har Skiftet til ny styring. Den hedder v13/bs+. Hvilken udgang åbner for kompressor rens?
Umiddelbart er udgang L8, L11, L12 Og L13 de eneste valgmuligheder I opsætningen. Magnetventilen er monteret samme sted i printkortet som ved den gamle styring

Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
-
- Stoker V
- 15
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
- Har takket: 6 gange
- Blevet takket: 25 gange
Re: Ny styring
Styringen kan også sættes op til at afbryde kompressoren, og tænde den igen inden den skal bruge luft. Så starter kompressoren op så der er tryk inden den åbner magnetventilen.
Det er egentligt fint nok. Den der følger med org. er pisse utæt så den bruger en masse strøm på at stå standby.
Omvendt, hvis styringen starter kompressoren op, og den er afbrudt uden at blive udluftet, og der stadigt er tryk på, står motoren på kompressoren og kommer ikke i gang.
Så kommer den lynhurtigt til at lugte temmeligt træls, det er testet, netop for test. Dog kan jeg ikke regne ud om motoren på kompressoren eller printbanen på styringen brænder af først i det tilfælde, når motoren startes blokeret.
Det er der nemlig intet der tager højde for.
Så der er flere svar på dit spørgsmål, magnetventilen(erne) er et af dem, der er defineret udgange fra starten, jeg mener kompressor udgangen kan defineres rimeligt frit. Jeg har den på 7 f.eks.
Det er egentligt fint nok. Den der følger med org. er pisse utæt så den bruger en masse strøm på at stå standby.
Omvendt, hvis styringen starter kompressoren op, og den er afbrudt uden at blive udluftet, og der stadigt er tryk på, står motoren på kompressoren og kommer ikke i gang.
Så kommer den lynhurtigt til at lugte temmeligt træls, det er testet, netop for test. Dog kan jeg ikke regne ud om motoren på kompressoren eller printbanen på styringen brænder af først i det tilfælde, når motoren startes blokeret.
Det er der nemlig intet der tager højde for.
Så der er flere svar på dit spørgsmål, magnetventilen(erne) er et af dem, der er defineret udgange fra starten, jeg mener kompressor udgangen kan defineres rimeligt frit. Jeg har den på 7 f.eks.