triumph skrev: 18 okt 2020 16:58
Er det ikke sådan at benzinmotoren er i drift, hvis der mangler varme i kabinen, eller der er mange elforbrugende ting i brug (Sæde/bagrude varme,mm) ?
Glem ikke der er 2 el batterier, og tilsyneladende har nogle fabrikanter, så kun taget 12v i brug til nogle funktioner, som at starte bilen i min, der hjælper det 14.4kW batteri ikke. Så når du nævner sæde og kabine opvarmning, så har jeg dog forstået at man kan oplade sin bil, og udnytte den opladning mens kabinen opvarmes og ikke trækker på batteri. Så noget er 12v trukket , noget er på eldelen til kørsel.
Jeg kan varme min op remote, på rat og aircon, og sæder, som jeg har læst det men håber ikke jeg skal bruge det, for så kommer der nok også en masse sne, og det gider jeg ikke. Så smart men ikke noget jeg absolut ser frem til at bruge.
Så, løber mit 12v batteri tom for strøm, så skal det jumpstartes som gamle biler

for at jeg kan køre.
Lintz skrev: 18 okt 2020 17:00
Lige hvordan Hybrid version fungerer vil jeg ikke helt ligge mig fast på men skal nok komme med en opdatering når vi får vores.
Dette gælder så selvfølgelig kun for Hyundai da det måske ikke er ens fra mærke til mærke.
Ved du præcis hvor stort dit batteri er? Jeg tænker, der ikke er meget strøm på, hvis motoren skal oplade det, og det nok kun er en hjælpe funktion og ikke til decideret el kørsel og andre bilfunktioner som varme.