Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 23 feb 2021 18:49 Det synes jeg nu ikke - Altså ud over farven som er nogenlunde ens.

Skal jeg sige noget så syntes jeg nu nok jeg har set nye biler der er grimmere end denne Ioniq

tesla-cybertruck-mods-1024x671.jpg
Det billede som er på din link
Billede
Er taget i bedre vinkel, og der er fronten da tættere men det var mest det jeg så, ja og sølvfarven som mange dog er.

Jeg har slet ikke læder i min. Kun noget dellæder+stof som er populært i mange, og katte/hundehår sætter sig ikke så meget som i de ældre biler uden læder sæder.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

Nu fik jeg set den (forfærdelige) reklamevideo
Den fåes også med økogarvet død ko (det betyder vist; Garvet i eget pis :wink: )
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

John Skov Jensen skrev: 23 feb 2021 14:45 Min kone kikkede kort på en Seat Mii electric, men da hun så at den ikke kan køre mere end 130 kmt fik den tomlen nedad omgående new7
Det er ikke sejt at køre i sådan en helt ny el bil og så kommer der en Kadett C og overhaler dig på motorvejen
Jeg havde en Kadett C 1,2 van.
Den kunne godt køre 130. Men hvis man gjorde det, så man kunne ikke se hvem man overhalede, pga vibrationer i bakspejlet.
Alternativt skulle man holde fast i bakspejlet, så det ikke vibrerede......
Den var nu ellers stærk nok. Den kunne trække en kø, nærmest hele vejen fra Odense til Svendborg, når vi kørte søndagstur, med nossebajer, og armen i karmen...
Senest rettet af triumph 23 feb 2021 19:33, rettet i alt 1 gang.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 23 feb 2021 16:45 Altså...

Når de siger 180km/t , så er der vist ikke meget Mustang tilbage over den model, så kunne de kalde den pony igen.
Sjovt nok er ioniq også en efterabning efter en "Pony"
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 29 gange

Indlæg af john m »

pendec skrev: 23 feb 2021 16:45 Altså...

Bare det at jeg kan sige, jeg kan køre 350km/t , det lyder sgu godt.

Jeg ved fra youtube, min Kuga klarer max. 209km/t det er OK men ikke sejt!
Når de siger 180km/t , så er der vist ikke meget Mustang tilbage over den model, så kunne de kalde den pony igen. Nedsættende Øgenavn den vist fik tidligt, fordi den ikke havde hk og hastighed som andre muskelbiler dengang.

Men du kan få ret, vi er i en tid, hvor Elon er ved at presse kunder ud i remote aktivering af features og det går måske rigtig godt, så måske er Ford ude i lignende feature, betal 30.000kr og du får 100km/t mere oveni.
Pony car betyder at det er en kompakt bil og er som sådan ikke mærke relateret.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"
pendec

Indlæg af pendec »

john m skrev: 24 feb 2021 06:40 Pony car betyder at det er en kompakt bil og er som sådan ikke mærke relateret.
næsten korrekt, det er arvet fra Ford Mustang.

The popularity of pony cars is largely due to the launch of the Ford Mustang in 1964.

Ford Mustangen er modsat hvad mange tror, ikke den bil der startede trenden med de såkaldte "Muskelbiler", eller Muscle Cars. Det er dog den første bil der kan kalde sig en "Pony car". Dette skylde bl.a at bilen i mange år ikke havde de samme præstationsevner som konkurrenterne.

Det er i hvert fald hvad wiki'r kan forklare derude på nettet.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Ioniq 5 er en efterabning af en Hyundai Pony, og en Mustang (hest) er vel også en pony ?
Pendec kaldte Mustang emach en Pony fordi den var lidt brystsvag
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Pony
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 24 feb 2021 11:15 Ioniq 5 er en efterabning af en Hyundai Pony, og en Mustang (hest) er vel også en pony ?
Pendec kaldte Mustang emach en Pony fordi den var lidt brystsvag
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Pony
Nu er en Mustang en bestemt heste race, præcis som en Pony er :) Så nej, en Mustang er ikke en Heste pony. :roll:

Pony er stadig en navn som blev associeret med Ford's bil model, fordi den var muskel løs, og en kedelig bil. I dette tilfælde, negativt ladet.
At man idag kan finde Pony modeller hos andre producenter, er jo mere fordi det ikke længere er nedarvet som negativt ladet navn mere.

Jeg ville så gerne definere Mustang Mach-E som en omgang pony remake, når de har deres rigtige muskeldyr som også går under samme model serie er her idag, dog også 2* prisen og ikke på el.

edit: Nå, finder du en Mustang hest under 148cm på manken, så er det også en Pony icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 29 gange

Indlæg af john m »

pendec skrev: 24 feb 2021 11:55 Nu er en Mustang en bestemt heste race, præcis som en Pony er :) Så nej, en Mustang er ikke en Heste pony. :roll:

Pony er stadig en navn som blev associeret med Ford's bil model, fordi den var muskel løs, og en kedelig bil. I dette tilfælde, negativt ladet.
At man idag kan finde Pony modeller hos andre producenter, er jo mere fordi det ikke længere er nedarvet som negativt ladet navn mere.

Jeg ville så gerne definere Mustang Mach-E som en omgang pony remake, når de har deres rigtige muskeldyr som også går under samme model serie er her idag, dog også 2* prisen og ikke på el.

edit: Nå, finder du en Mustang hest under 148cm på manken, så er det også en Pony icon_cheesygrin.gif
En ponycar og en muskelbil er to forskellige ting og den første ponycar var en barracuda.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"

Tilbage til "Bil, MC og Motor"