MichaelK skrev: 21 mar 2021 21:26
En gang i mellem synes jeg klimatosserne er utroligt snæversynede og tænker,
bare vi laver regler og forbud, så er alt i orden. Vi kan ikke hoppe tilbage til
stenalderen, skifter må og skal ske i det tempo teknologien gøres tilgængelig
for dem der skal bruge den, til de opgaver der skal løses.
Tror ikke det er klimatossers problem, måske nærmere de andre, som ikke vil eller have omstilling.
Ingen troede rigtig på Elon Musk, og se hvor vi er 8 år senere.
Der er nok mange løsninger som arbejdes på, og hvorfor skulle byggebranchen ikke fornys? Hvis du tror de ikke kan, så er det vel din tankegang som som er op til fornyelse og få indsigt i hvad messer og andre firmaer taler om.
Men klart ikke ALT kan måske løses uden fossile brændstoffer lige nu men lad os nu se hvad de kommer op med.
Har er mindre maskiner beskrevet i udvikling. Klart nok ikke heavyduty udstyr endnu.
https://www.constructconnect.com/blog/e ... o-electric
Lintz skrev: 22 mar 2021 05:16
Selv om det var muligt om omlæsse en del f.eks bygge matrialer skal det aflæsses når det kommer frem.
Typisk med kran - oppe på 4. sal -
Nu har jeg kun prøvet kraner til vistnok 25 meter, de var på batteri men jo, kørt rundt af en bil på diesel

Får de kraften løst og hvordan de får dem rundt, så begynder de jo også at løse det ved privat biler.
Formoder din kran ikke er batteri baseret
Det vigtigste her er nok mere, hvis ingen skubber producenterne til at udvikle løsninger, så bliver de der hvor de kan tjene penge,
så vil bygge branchen skifte, så skal de have et skub. Jeg aner ikke hvordan det løses men de er jo gode til jobbet, så hvorfor ikke?
Måske fragter man store batteri lagre ud til bygge pladser, hvor kommer kilden fra? Det må så løses til opladning.