andersholm skrev:Hej folkens
Så er det lørdag jeg skal have startet kl'ern op for første gang.
Er der nogle der har lidt tips til indstillingerne? Den kører med multi22 styring! Det ville være rart at have lidt at gå ud fra. Så kan jeg altid gå og finindstille
Nogle der kører med samme styring på kl15?
Har selv KL15 + Multi22 styring.
Mine indstillinger:
Kombifyr NEJ
Kedeltemp 57 (Ja, den aflæser for lav temp forkert ifht. alle mine andre visere)
Røgtempmin 50
Røgtempmax 350
Brændel 2,5
Pausetidmax 30
Pauseluft 5%
Brændelsmin 25%
Sneglemax 30%
Luftmin 7%
Luftmax 20%
Tændvarmtid 0
Tændvarmeff 10% (lavest mulige)
Tændrampetid 0
Tændluft 5%
Nogen vil sikkert påstå at jeg kører med for høj 'Brændsel min' Men sætter jeg den ned så er der ingen flamme på, kun en masse gløder og røg.
Derfor kører jeg lidt 'hårdt på' i det lave område, nuvel det kan så være fyret går helt i Pausefyring, men den indstilling virker bedst til mit varmeforbrug.
(Som iøvrigt er 0kg piler/døgn, brændeovnen klarer det fint endnu ;-)
Hilken type 'regulering' har du på blæseren, er det sådan en slags 'drejehjul' (ca. 1,5-3 omg. åben) eller en art klap man kan 'skyde for' ? (ca. 1/4 - 1/2 åbent)
Indstillinger skal nok finjusteres da jeg ser en tendens til ophobning af piller i herden, i det lave driftsområde, derfor kan 'Brændsel min' evt sættes lidt ned, og/eller 'Luftmin' lidt op.
Det er sjældent svært at indstille fyret ved 100% ydelse, det er ret nemt. Men at få det til at spille i hele området er en konstant udfordring.
Ved 100% driftsydelse har jeg en røggas temp. på ca.140 deg.C. og ved 25% er den ca. 90 grader.
Iøvrigt kan jeg trykke 'Stop' på fyret om morgenen ved 6-tiden og når jeg er hjemme kl 16, så skal jeg bare manuelt køre piller frem i herden og trykke 'Start' så er der gløder nok tildet selv kommer igang.
Jeg har være vd at undersøge muligheden for 100% selvtænding, jeg er stødt på 2 problemer:
A. Hvordan skal tænderen placeres (Kunne måske løses)
B. Hvordan ved man hvor lang tid sneglen skal køre piller frem da det jo er afhængig af hvor lang tid der har være 'slukket' og dermed hvor lang tilbage pillerne er brændt ned/tilbage.
-Venligst, Bo Andersen-