Men artiklen er 13 år gammel, så der er måske sket nogen udvikling af møllerne siden da?triumph skrev: 01 aug 2022 12:47 Der har du vist ret igen
https://ing.dk/artikel/minivindmoller-d ... t-ar-98008
Pille priser amok, men hvorfor.
-
- Stoker XVIII
- 17
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 340 gange
Re: Pille priser amok, men hvorfor.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Hvad siger I til denne:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-0 ... nyt-studie
Måske det hjælpe alligevel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 132 gange
Interessant, sanktioner mod Rusland skulle gerne presse dem. Lidt svært og gennemskue hvor presset de er, når Putin er verdensmesterLintz skrev: 02 aug 2022 21:39 Hvad siger I til denne:
i manipulation og falsk propaganda. Jeg håber dog, at krigen med Ukraine og Rusland slutter inden for relativ kort tid.
Håber ikke det bliver en lang krig.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Mon ikke korthuset lige pludselig falder sammen omkring Putin når der intet fungerer mere i Rusland.Dunas skrev: 02 aug 2022 21:57 Interessant, sanktioner mod Rusland skulle gerne presse dem. Lidt svært og gennemskue hvor presset de er, når Putin er verdensmester
i manipulation og falsk propaganda. Jeg håber dog, at krigen med Ukraine og Rusland slutter inden for relativ kort tid.
Håber ikke det bliver en lang krig.
-
- Stoker XV
- 12
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 307 gange
Putin er 69 år gammel. Han kan sikkert holde mange år endnu. Den almindelige russer er så underkuet, at det næppe bliver en folkelig opstand som ændrer tingenes tilstand. Det bliver ruslands elite som afsætter Putin, før eller siden.
Putin eller ej.... Det ændrer ikke noget på energipriser foreløbigt. Og vi kommer til at betale både direkte og indirekte. Direkte når regningen fra forsyningen eller pilleleverandøren skal betales, og indirekte når fjernvarmen, gasfyrs-ejeren, industrien og gud ved hvem skal ha' tilskud og kompensation.
Pillefyrsejere får ingen varmecheck. Det har jeg det fint med. Jeg har købt piller til vinteren, så jeg kender udgifterne til opvarmning de næste måneder. Prisen er låst. Havde jeg i stedet været afhængig af gas eller EL til varmepumpe, ville jeg nok sove meget uroligt for tiden.
Putin eller ej.... Det ændrer ikke noget på energipriser foreløbigt. Og vi kommer til at betale både direkte og indirekte. Direkte når regningen fra forsyningen eller pilleleverandøren skal betales, og indirekte når fjernvarmen, gasfyrs-ejeren, industrien og gud ved hvem skal ha' tilskud og kompensation.
Pillefyrsejere får ingen varmecheck. Det har jeg det fint med. Jeg har købt piller til vinteren, så jeg kender udgifterne til opvarmning de næste måneder. Prisen er låst. Havde jeg i stedet været afhængig af gas eller EL til varmepumpe, ville jeg nok sove meget uroligt for tiden.
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Jeg syntes at "Dødligheden" blandt den Russiske elite er meget høj. Så de der er tilbage er nok lidt forsigtige.svanggaard skrev: 03 aug 2022 08:05 Putin er 69 år gammel. Han kan sikkert holde mange år endnu. Den almindelige russer er så underkuet, at det næppe bliver en folkelig opstand som ændrer tingenes tilstand. Det bliver ruslands elite som afsætter Putin, før eller siden.
I Rusland er der stadig stor opbakning til Putin, så jeg tror ikke at det er ligefor at Putin ryger pga hverken eliten eller befolkningen
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ed/9333241
https://www.bt.dk/udland/efter-flere-op ... oed-i-pool
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Sjovt at denne artikel er lige ved siden afLintz skrev: 02 aug 2022 21:39 Hvad siger I til denne:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-07-2 ... sk-okonomi
-
- Stoker XV
- 12
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 307 gange
1 verdenskrig varede 4-5 år
2 verdenskrig tog 6 år
Konflikten i Ukraine kan næppe kaldes en verdenskrig, selvom der er mange nationer/interesser involveret. Men vi kan sagtens risikere at det trækker ud. Måske flere år. Men selv hvis den afsluttes i morgen kan vi ikke regne med "business as usual" foreløbigt. Men spørgsmålet er også, om det er fornuftigt at genoptage handelsrelationer med russerne igen - uanset udfaldet i Ukraine. "Wandel durch handel" er jo ligesom afprøvet.
2 verdenskrig tog 6 år
Konflikten i Ukraine kan næppe kaldes en verdenskrig, selvom der er mange nationer/interesser involveret. Men vi kan sagtens risikere at det trækker ud. Måske flere år. Men selv hvis den afsluttes i morgen kan vi ikke regne med "business as usual" foreløbigt. Men spørgsmålet er også, om det er fornuftigt at genoptage handelsrelationer med russerne igen - uanset udfaldet i Ukraine. "Wandel durch handel" er jo ligesom afprøvet.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Hvilket så må betyde at de reelt har hævet priserne på fragtraten mere end nødvendigt - Hvilket i bund og grund gør at vi som alm. forbruger skal betale mere for vores varer i super-market.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Stoker III
- 14
- Mit fyr: Scotte Blackstar 10kW med silo i garagen
- Areal: 154 m2 +89 m2 kælder
- Brændsel: 8 mm
- Fremviser gerne i postnummer: 7870
- Dagligt forbrug: 4 kg 7 tændinger
- Årligt forbrug: 2,6
- Geografisk sted: Salling
- Har takket: 2 gange
@Dunas Hvor har du din tyske graf fra?Dunas skrev: 25 jul 2022 20:20 Det her er fuldstændig vanvittig, jeg er selv lettere chokeret over træpiller priser index Tyskland.
Den 25 juni 2022 koste det 465,95 Euro for et tons træpiller, med indkøbsmængde på 6 tons træpiller, fri fragt inkl. moms.
Nu en mdr. senere 25 juli 2022 er prisen 717,65 Euro. Vildt, en stigning på 251,70 Euro på 1 mdr., som svare til 1872 danske kr.
Tak for kaffe siger jeg bare, godt det ikke er mig der skal i gang med og købe ind til den kommende sæson.
Puha, håber det løsner sig op, inden næste sæson![]()