Skal pt opvarme 120m2 og senere ca 200m2.
På forhånd tak.

Jeps, NBE brænderne køre rigtigt godt, og er rigti gode til små huse, da de har modulerende drift samt automatisk start/stop via selvtænder. Når man bruger dem i sommer halvåret, har de en timer funkrion, som gør at de kan programeres til at starte fx kl 4 og slukke igen kl 6, så man er sikker på at have varmt vand. Den timer funktion kan klare 8 start stop på en dag. Nu har du ikke skrevet hvor fra du kommer men du skal også være velkommen til at se min FYRbanditthoken skrev:Hej!
Og velkommen til!
En woody(eller scotte eller boink) er ganske udmærkede og billige pillebrændere, som er en hurtig og nem genvej til en god besparelse, og med en comfort næsten(måske 90%) som olie eller gasfyr.Når det så er sagt så skal man altså rense kedel, og have piller stående! Jeg har selv en scotte, og du er velkommen til at se dyret i mit fyrrum![]()
mvh thoken
Hejkimfrederiksen skrev:Hej igen og tak for de foreløbelige svar, nu sad jeg og tænkte på at etv. kunne fyre med korn er der nogen der ved hvad for stokerfyr der etv. er bedst. og pillebrændere kan vel jo ikke bruges til dette formål.
Sælg du kornet til afrika, og køb piller for pengne. Så får de også noget at spise.....kimfrederiksen skrev:Jo om det er billigere fordi jeg selv har det på marken ved jeg ikke, for man mister jo den pris man kunne have solgt til.
Mvh Kim
kimfrederiksen skrev:Ja , jeg syntes at jeg er i et lille moralsk dilemma med af brænde gode fødevare af.
Men lige en anden til er der nogen som har sådan et woody anlæg på Ringsted kanten man etv. kunne komme og se i drift, og om der var nogen der kørte med det hele året, da det er det jeg etv. ville gøre uden nogen form for supplement.
Mvh Kim