Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af svanggaard » 24 jul 2023 11:51
Indlæg af triumph » 24 jul 2023 12:02
Indlæg af BWJ » 24 jul 2023 23:38
Indlæg af Lintz » 25 jul 2023 06:11
BWJ skrev: ↑24 jul 2023 23:38 Batteriets kapacitet er den mængde energi (kWh), der kan tilføres batteriet ved en fuld opladning. Over tid vil der ske en degenerering af elbilens batteri, og det vil ikke have samme kapacitet, som da det var helt nyt. Dermed kan bilens rækkevidde med tiden blive kortere, i praksis er degenereringen væsentligt mindre end man tidligere troede. Du vil stadig kunne lade 100% på batteriet, men energitætheden (kan) mindskes og rækkevidde mindskes tilsvarende, hvis man ikke lynlader så ofte og generelt holder sig til 80-90% ældes batteriet væsentligt langsommere, det er kun når man kort efter skal på længere tur, at man bør lade til 100%
Indlæg af BWJ » 25 jul 2023 22:22
Lintz skrev: ↑25 jul 2023 06:11 Da der er mange forskellige batterityper er det kun delvis korrekt med hensyn til det sidste.
Indlæg af Lintz » 26 jul 2023 05:34
BWJ skrev: ↑25 jul 2023 22:22 Jeg har kun forholdt mig til de gængse typer af højvolt batterier, og ikke til LFP og SSB som ingen faktisk kan påvise langtidseffekten af endnu.
Indlæg af triumph » 26 jul 2023 05:42
Tilbage til "Bil, MC og Motor"