Goddag
Efter jeg har startet op i fyret igen så giver den meget ofte enten en "burn out detected" eller "tænding fejl". Ved testsignal til "ignition" synes jeg den varmer fint og overholder tommelfingerregel om at være brandvarm efter ca 20 sek.
Brænderen er renset.
Renselem virker til at "hænge" en smule - den er måske 2-3 cm på klem.
Røgføleren virker til at give rigtig temperatur læsning.
Har I nogle gode fifs?
Mvh Martin
burnout detected" og fejl ved tænding på comfort 15
-
- Stoker I
- 2
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 16 mar 2022 21:07
-
- Stoker XV
- 17
- Indlæg: 1078
- Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
- Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
- Areal: 275
- Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: 6 t + brænde
- Geografisk sted: Sydvestjylland
- Har takket: 75 gange
- Blevet takket: 60 gange
Re: burnout detected" og fejl ved tænding på comfort 15
Du må starte med at få renseklappen til at lukke korrekt.
Rammer den aftaster korrekt inde i rummet med kædetrækket ?
Pinger lige @mgmone han har sikkert et godt råd.
Rammer den aftaster korrekt inde i rummet med kædetrækket ?
Pinger lige @mgmone han har sikkert et godt råd.
Mvh Jens
Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
-
- Stoker I
- 2
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 16 mar 2022 21:07
Re: burnout detected" og fejl ved tænding på comfort 15
Jeg undersøgte om knasten går rigtigt imod aftasteren. Da jeg åbnede var den tydeligvis gået "for langt". Det kan ses på billedet.
Så tændte jeg testsignal til "clean" der kører renselem, og den stoppede korrekt med knasten på aftaster. Dog gjorde det ikke udslag ift. at få lukket lemmen helt. Det virker til at rullen der tvinger lemmen op fortsætter en smule efter motoren slukker. Sådan kommer den en smule tættere på hængslet og giver lige de 2-3cm sprække.
Ved undersøgelsen bemærkede jeg at der i askeskuffen var gløder blandet med ubrændte piller. Jeg slukkede fyret i morges kl 9 og det ulmede stadig nu kl 19.
Der var også en del knuste piller under sneglen.
Så tændte jeg testsignal til "clean" der kører renselem, og den stoppede korrekt med knasten på aftaster. Dog gjorde det ikke udslag ift. at få lukket lemmen helt. Det virker til at rullen der tvinger lemmen op fortsætter en smule efter motoren slukker. Sådan kommer den en smule tættere på hængslet og giver lige de 2-3cm sprække.
Ved undersøgelsen bemærkede jeg at der i askeskuffen var gløder blandet med ubrændte piller. Jeg slukkede fyret i morges kl 9 og det ulmede stadig nu kl 19.
Der var også en del knuste piller under sneglen.