Jeg syntes altid at Bilka ofte har gode tilbud, typisk koster et 65" LG/Samsung 4500. Så kan man få nogen der er tyndere, der er lidt dyrere. Men nu er det jo ikke fordi et 65" TV bliver mindre dominerende i rummet fordi at de er lidt tyndere.
Jeg ved godt at det ikke nødvendigvis er de sidste nye modeller. Og hvis man kommer væk fra prøve lokalets HD afspillede billede, der er designet til at få billede til at fremstå flot. Og hjem i stuen. Så tænker jeg ikke forskellen er så stor
Jeg ville helt klart gå efter et OLED, ejer selv en OLED LG CX 65 tommer, har haft den i nolge år nu.
Er super glad for det. Knivskab billede især ved 4K UltraHD film, så går det helt amok.
Du får ikke noget bedre end OLED, uagtet om det hedder mini led - qled - led osv.....
Pt. kan du få et rigtig godt OLED 65 tommer til under 10 kilo. https://elsalg.dk/lg-oled65b36la-oled-s ... ricerunner
Der findes også nogle få andre OLED 65 tomme til under 10 kilo. Det er primært LG der leveret OLED skærme til alle andre tv mærker.
Hvis du vil være klogere på smarttv og test, vil jeg klar anbefale du læser på flatpanelse https://www.flatpanels.dk/
Det er i hvert fald 120 hertz, det er rimelig vigtigt.
Oled dominerer og er nok det bedste. Selvfølgelig afhængig af hvad det skal bruges til.
Det er bedst til mørke rum og betragtningsvinklen er også bedre.
Til gengæld er qled bedre til lyse rum, men betragtningsvinklen skulle være ringere.
Jeg er stadig i tænkeboksen
Mit 10 år gamle Panasonic virker jo stadig og har egentligt et pænt billede, men indrømmet, det hakker lidt engang imellem....
Hvad er bedst og hvad er behovet. Ikke at jeg synes jeg ser specielt dårligt men mine øjne ænser næppe nogen forskel over 60 Hz. Grafikken der bliver brugt til at demonstre med i butikkerne er min optik udvalgt så det giver det flotteste billede. Selv på et 65" har jeg det fint med FullHD.
Vigtigt for mig er holdbarheden som jeg heldigvis ikke har haft problemer med. Indtil dato har jeg ikke haft et defekt Sony TV. Det ældste jeg har er et 52" Sony fra 2006 på omkring 60 kg fra dengang der var ordentlig lyd indbygget med 2 x 20 Watt men et noget blejere billede dog FullHD.