I skulle tage og prøve at pille denne fra, det giver en stor lettelse i elforbruget på matriklen

jeg har en anden kineser pumpe, så mon du kan vise med en tegning hvordan din "simple TCP-RTU modbus adapter from 'uncle china'" ser ud og evt. kan købes? det ville være en hjælp hvis du vil tilføje det til din github.MichaelOrnsholt skrev: 26 mar 2025 14:49 Hej
Hvis der er nogle der har interesse, har jeg lavet en integration til Home Assistant til dette...
https://github.com/MichaelOE/homeassistant-copmax
Uha - troede ikke der var nogen der læste så gamle tråde (udover undertegnede)Bri_Jac skrev: 27 mar 2025 10:13 jeg har en anden kineser pumpe, så mon du kan vise med en tegning hvordan din "simple TCP-RTU modbus adapter from 'uncle china'" ser ud og evt. kan købes? det ville være en hjælp hvis du vil tilføje det til din github.
Jeg brugte en MOXA RS-485 til Ethernet converter ( 5150 tror jeg den hedder ) på en AW10 og Real TTY drivers for Linux. Dvs. så blev Modbus RTU puttet ind i Moxa og via ethernet ført frem til en Linux distru og taget ud som TTY. Så er man også fri for de lange serial kablerBri_Jac skrev: 27 mar 2025 10:13 jeg har en anden kineser pumpe, så mon du kan vise med en tegning hvordan din "simple TCP-RTU modbus adapter from 'uncle china'" ser ud og evt. kan købes? det ville være en hjælp hvis du vil tilføje det til din github.
Kanon, så kan vi komme videre med noget Home Assistant, her er jeg håbløs bagefterMichaelOrnsholt skrev: 26 mar 2025 14:49 Hej
Ved godt dette er en gammel tråd.
Men har overtaget en ældre AW10 efter en som skulle have fjernvarme.
I den forbindelse ville jeg gerne kunne både logge data og ændre setpunkter løbende (display-boks har et par udfald nogle gange)
Hvis der er nogle der har interesse, har jeg lavet en integration til Home Assistant til dette...
https://github.com/MichaelOE/homeassistant-copmax
jamen jeg trykker altid " hurtige links" som er til næsten øverst til venstre. vælger derefter "nye indlæg" og så kommer der alle nye indlæg op ;-)MichaelOrnsholt skrev: 27 mar 2025 15:37 Uha - troede ikke der var nogen der læste så gamle tråde (udover undertegnede)![]()
så er der kun disse råd:Smoelfen skrev: 27 mar 2025 15:39 Kanon, så kan vi komme videre med noget Home Assistant, her er jeg håbløs bagefter![]()
Mvh Smoelfen
Man skulle næsten tro at du kiggede over skulderen på mig... har stort set dette setup (dog uden UPS).Bri_Jac skrev: 27 mar 2025 20:54 så er der kun disse råd:
køb en Intel Lenovo ThinkCentre mini-pc. kan købes for omkring kr 1.000 Jeg fraråder at købe en Raspberry Pi, jeg har kun haft problemer med de æder MMC kortene og holder op med at virke, samt jeg nu har tilføjet videodørklokke og det er for meget for en RPI at trække.
Installer proxmox, der findes noget installations-halløj så du let får installeret Home assistant.
Nu er det 10 år siden, jeg knækkede koden til at hive data ud af AW10'eren. Dengang var det for at hive data ud af maskinen (de 6 temperaturfølere). @Helskov og andre fulgte trop. Siden da har jeg som sagt gjort meget for at optimere virkningsgraden af AW10'eren og nu også AS07, AW07, Nulite, AS10, Nibe Fighter osv. De nye maskiner med R32 lever fuldt ud op til de dyre mærker som Nibe (Vølund), CTC, Vaillant osv. De nye maskiner har også "urværk" indbygget og gode tilslutningsmuligheder for "smart grid" funktioner, så behovet for HA har ikke været så udtalt.Bri_Jac skrev: 27 mar 2025 20:54 så er der kun disse råd:
køb en Intel Lenovo ThinkCentre mini-pc. kan købes for omkring kr 1.000 Jeg fraråder at købe en Raspberry Pi, jeg har kun haft problemer med de æder MMC kortene og holder op med at virke, samt jeg nu har tilføjet videodørklokke og det er for meget for en RPI at trække.
Installer proxmox, der findes noget installations-halløj så du let får installeret Home assistant. Proxmox gør at du kan opdele din server, jeg har f.eks en musikserver kørende på samme fysiske maskine, men det er en separat del, så jeg tilgår den med en anden ip adresse end den server min Home assistant kører på.
jeg råder dig også til at købe en UPS. Jeg har selv præcist denne model, købt samme sted, det billigste jeg kunne finde. der er data udgang, så din linux/proxmox installation kan selv lukke ned, så du undgår en korrupt harddisk
https://www.proshop.dk/UPS/APC-BX750MI- ... PS/2890656
og min "midlertidige" installation til bryggers bliver færdigt:
ups_intel_thinkcentre.png