Husquarna robotklipper erfaring samt tidsplan.

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
13
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 62 gange
Blevet takket: 56 gange

Husquarna robotklipper erfaring samt tidsplan.

Indlæg af vinther2 »

Vi har en græsplæne på 900 m2 med enkelte spredte træer. Til at klippe græsset, har vi for nylig købt en Husquarna 415 X robotklipper.
Vi fik for ikke så længe siden 95 mm regn og et par dage efter gødede jeg plænen. Resultatet var jo så at der blev turbo på væksten. Jeg satte den til at klippe fra kl. 7 til 21 hver dag, men selvom den kørte så mange timer, var der stadigvæk pletter den ikke havde nået, først efter yderlige nogle dage var alt klippet.
Om den så kan holde plænen jævnt klippet fremadrettet, vil tiden vise.

Hvad er jeres erfaring med robotklippere f.eks. Husquarna og hvordan sætter i jeres tidsplan, for hvor længe den skal klippe om dagen, i forhold til m2? Ang. knive, køber i originale eller har i erfaring med uoriginale?
Brugeravatar
Dunas
Stoker XV
Stoker XV
15
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 132 gange

Re: Husquarna robotklipper erfaring samt tidsplan.

Indlæg af Dunas »

Jeg har en Husqvarna 310 (op til 900 m2) og har haft den i nogle år. Bruger kun uoriginale knive. Har knap 300 m2 plæne, ingen beplantning i plænen.
Den køre ca. 4 timer daglig, gøder min plæne ca. 3 gange i en sæson. Har aldrig haft problemer med pletter på plænen. Jeg er utrolig glad for den.
Tænker du kunne evt. melde dig i gruppen Husqvarna automower entusiaster på facebook https://www.facebook.com/groups/1388909311324843/
Her vil du helt sikker få ekspert hjælp.
Brugeravatar
Smoelfen
Stoker VII
Stoker VII
5
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Husquarna robotklipper erfaring samt tidsplan.

Indlæg af Smoelfen »

Kører stadig med 315 på 4. sæson, slår ca. 800 m2, gøder ca. 3 gange i sæsonen. Den kører ca. 6 timer dagligt holder fri søndag :) kører med uoriginale knive og har ikke haft problemer med pletter. Har kun haft havariet med noget, måske lyn ( se anden tråd ), ellers virker det bare.
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile

Tilbage til "Haven"