trænger til lidt gode råd omkring valg af pillefyr.! Min første tanke var..... der skal købes nyeste teknologi og høj nytte effekt, over/under forbrænding, blæser, aútomatik osv.. Nu er jeg kommet lidt i tvivl. Måske et bio 18 med herkules kedel er ok ? Her er i hvertfald umiddelbart en del penge at spare ?
-Jeg har "hørt" at en støbejernskedel kan fungere ved lavere temp. end pladejern uden risiko for tæring... betyder det at man sparer piller?
- Hvis man kun har gulvvarme, og ingen "sløjfer" kalder på varme, hvad så med fyret. Stopper det el. ?
-Jeg bor på ældre landejendom. ydermure er efterisoleret m gipsvæg og isoleret. Der er gulvvarme. Der skal opvarmes ca. 150 m2. Når 1 sal er færdig, (om 2 år) bliver det ca. til 250 m2. Stueplan vil til den tid blive opvarmet med gulvarme og 1 sal m. radiatorer.
Indrømmer jeg har luret lidt herinde og ved forhandlere, men er nok blevet mere forvirret end klog ? Så hvis nogen på et ikke teknisk sprog kan forklare hvordan et pille fyr virker, vil det være en stor hjælp for mig.
På forhånd tak.