MVH Kåre Knudsen

HejHr.Hansen skrev:Jeg har også spekuleret over det, mange andre pillebrændere stopper bare, også ligger der gløder til at tænde op på når det er nødvendigt.
Og hvis man fjerne denne sikkerhedsforanstaltning, som anlægget er typegodkendt med, så har man utvivlsomt et meget stort problem med sit forsikringsselskab i tilfælde af tilbagebrand.thoken » 21 May 2010, 08:55 skrev: ...Og så tror jeg også der er noget sikkehed i det, det mindsker risikoen for tilbagebrand.
Tilbagebrand i en scootte, boink, woody, så huset brænder ned er meget lille. Der er jo også lige slangen der smelter inden det går galt, så det er nok ude i teorien. Det er jo derfor slangen er lavet til strømsvigt eller tilbageslag i skorsten, så den smelter inden det kan udvikle sig til en storbrand. Det er mere irritationen ved at luxmåleren går til ved tilbagebranden, hvis strømmen går. Letantændelig støv ved den interne snegl er ved min ikke mere end en skefuld, og det laver ikke det store bål, hvis uheldet er ude.Frank_Rasmussen skrev: Og hvis man fjerne denne sikkerhedsforanstaltning, som anlægget er typegodkendt med, så har man utvivlsomt et meget stort problem med sit forsikringsselskab i tilfælde af tilbagebrand.
Når man ser hvor meget hvor meget letantændelig træstøv, der er ved den interne snegl, så er det nok ikke noget, som man bør eksperimentere med.
Svovlet på en tændstik fylder heller ikke meget; men derfor kan det jo godt starte et stort bål...Letantændelig støv ved den interne snegl er ved min ikke mere end en skefuld, og det laver ikke det store bål, hvis uheldet er ude.