Jeg har idag et oliefyr og et gammelt salamander fastbrændsels-fyr med en 1200 liters akkumuleringtank koblet på.
Jeg er så heldig at have fået del i den Skrot-Dit-Oliefyr pulje, som der var i foråret.
Jeg ville da have et scotte pillefyr op sammen med et solcelle anlæg, og fik et tilbus på dette.
MEN, nu er jeg blevet lidt i tvivl, og søger lidt råd og vejledning.
Jeg vil stadig have et solcelle anlæg op, men vil samtidig helst ikke være afhængig af pille-priserne.
Derfor overvejer jeg muligheden for et fastbrændselsfyr sammen med solceller, og stadig en akkumuleringstank.
Eller ???
Jeg skal lige nævne at jeg har været vant til at save og kløve ca. 30 rummeter træ til en sæson, så hvis dette skulle ende med at bliver 5-15 rummeter og lidt træpiller i "den kolde tid", så er det også fint for mig.
Men der er en ting omkring solcelle anlæggene jeg tænker meget på, nemlig hvordan man undgår at dette "koger over", når der er meget sol.... hvordan styrer man dette. ???
( der var en der sagde at man kunne sætte en radiator op uden termostat, og lade overskudsvarmen "fise af" i denne !!)
Forslag ønskes.

PS. Jeg har ca. 50000 at gøre godt med incl. alt, men alt efter prisen på solcelle anlægget, så er der lidt mere, da jeg jo får 25% tilskud til dette.
På forhånd Tak