Ej altså det havde vi overhovedet slet ikke gættet...Ugelvig skrev:Tak drenge, der skulle have stået 2012 :p

Men så er det da et rigtigt godt forbrug... Hvad skal du da bruge alle de penge i spare til...

Ej altså det havde vi overhovedet slet ikke gættet...Ugelvig skrev:Tak drenge, der skulle have stået 2012 :p
Jeg er selv meget positiv overfor den lave røggastemp., jeg har efterkontrolleret af flere omgange med både fruens stegetermometer og Weberen, de viser alle det samme +/- 1-2 grader.nemocharley skrev:Tillykke med 1 års dagen.![]()
Jeg er rent ud sagt imponeret over at du kan holde røggas temp. så lav - det må jo tilskrives kedel konstruktionen eller hvad?
Jeg håber jeg kan skrive et ligeså positivt indlæg til sommer, når mit anlæg har kørt et år.
mht. akkutank...... hvis vi lige for et øjeblik går med på at det gør en positiv forskel, så er min fornemmelse at de 300 liter som jeg har er for lidt. 500 liter er nok minimum.
Men de indvendinger der er blevet gjort mod ekstra vand i systemet - konvektionstab etc. er gode at have i baghovedet, når man søger at driftsoptimere, skåne brænder etc.
Hehe... I en børnefamilie som vores, skal de penge nu nok blive brugt.Landlyst skrev:Ej altså det havde vi overhovedet slet ikke gættet...Vi var da helt sikker på at den der iwabo bare var en super pillegnasker....
![]()
Men så er det da et rigtigt godt forbrug... Hvad skal du da bruge alle de penge i spare til...Investeringen er vel næsten betalt af allerede nu?
Stuehuset er fra 1878, tvivlsomt isoleret i gulv, vægge og vinduer - dog 300 - 400 mm på loftet. Denne bygning er 125 kvm. Herudover 85 - 90 kvm beboelse i tilbygning fra 1924, totalrenoveret i 2010 efter alle kunstens regler. Og ellers 70 - 90 kvm fyrrum, spisekammer (8 grader) og værksted (5 grader/frostsikret), samme bygnings som tilbygningen, altså fra 1924.nemocharley skrev:Ugelvig jeg kan ikke huske, om vi har talt om det før, men hvordan er isolerings/energi standarden på dit hus?