Hej!Tom_AT skrev:Er det godt noget meningen at vi ikke får nogen opdatering fra trådstarter?
Det kan jo være han også er blevet truet med retsager m.m.

Mvh thoken
Hej!Tom_AT skrev:Er det godt noget meningen at vi ikke får nogen opdatering fra trådstarter?
thoken skrev:
Hej!
Det er jo helt fint at du har træk i din skorsten. Men har de ejere af ekoheat der har oplevet brand ikke haft det?
Mon ikke installationerne er godkendt af skorstensfejer?
Efter min mening har producenten/importøren et problem/ansvar her.
mvh thoken
Altså så syntes jeg godt nok det er rimeligt tåbeligt at konstruerer et fyr der så afhængit af naturligt VARIABELT træk i en skorsten ,PeterMA skrev:Det må Være den enkelt brugers ansvar at der er det min træk som en producent foreskriver. Er der ikke det, ja så er fyr ikke installeret korrekt, og så er det jo ikke en producents ansvar hvis det ikke fungere.
En anden spændende ting er, hvordan kommer fyret;
Er der en stikprop på til ledningen, eller er der kun en lød ledning, fordi hvis brugeren montere en stikprop på ledningen uden at have fået en godkendelse fra producenten, ja så overtager installatøren ansvaret for maskinen da han nu har lavet ændringer på maskinen, jvf maskindirektivet.
Jo selvfølgelig. Men han var sidst online her på forum i går aftes. Som mon ikke der stikker noget under... ?PeterMA skrev:Jo, men producenten kan jo godt skrive det alligevel.
Men du har ret i at det virker lidt fjollet, især når fyret har røg suger.
Stod faktisk og vaklede mellem en fantastisk dåse og en woody.
Så er ret glad for at jeg valgte en woody. .
Skal vi ikke give tråd starteren en chance for at svare. ..
At din forsikring dækker, hvis lortet brænder? At det er en godkendt installation i forhold til BBR og kommunen? At ansvaret ikke ligger på dine skuldre som installatør eller mine som ejer (så længe installationen ikke er ændret i forhold til det godkendte).Rene`larsen skrev:
godkendt af fejer hvad er det værd.