Skal jeg skifte disse tætnings lister som sidder i lågen? er det noget andet som måske skal til?
det ser kun ud til at være i toplågen.
modellen er viadrus u22
højre side ved kæde
venstre side
nogen som har forslag til at løse utæthederne?
jo præcis. så skal jeg bare måle hvor meget der skal bruges og mm størrelse på den i bio18/viadrus..holberg19 » 13 Nov 2011, 20:30 skrev:Er der ikke en kanal, hvori der kan indlægges glassnor?
Ikke helt, jeg stod såmænd derude og kikkede for nogle timer siden da jeg kom hjem og så røg sive ud af højre side, og det var præcis hvor det mørke var, så det er ikke kun når jeg åbner mens der fyrres op.kent a » 13 Nov 2011, 20:41 skrev:Du kan jo lave ligter testen... Kør rundt ved lågne med og se om det trækker flammen ind nogle steder... men jeg vil mene at det sorte højt sandsynlig kommer når åbner lågen for at luger...
Okay jeg læste det bare som om du gik ud fra der kom røg ud af pga af de mørke farve rundt om lågen og ikke havde set røgen.. Er trækket godt nok i din skorsten..pendec » 13 Nov 2011, 20:50 skrev: Ikke helt, jeg stod såmænd derude og kikkede for nogle timer siden da jeg kom hjem og så røg sive ud af højre side, og det var præcis hvor det mørke var, så det er ikke kun når jeg åbner mens der fyrres op.
men lighter testen må klart hvis om trækket tager falsk luft ind fra siderne også, det kan jo så være undertryk da dørene til rummet var åbnet, så rum kom under tryk og træk var modsat.