Hej Ernst,
Tak for diagrammerne, jeg ville også helst have en oprejst tank, men hvis det skal jeg enten grave en meter ned i jorden, hvor grundvandet står meget højt, eller også skal taget hæves, så det bliver nok heller ikke en mulighed
Jeg har faktisk tegnet noget lidt i retning af den øverste tegning du har lagt ind, og så alligevel ikke, fordi jeg her ingen solvarme, og så laver jeg kun åben kreds til fastbrændselsfyret, pillefyret sidder i trykkredsen, og imellem de 2 kredse sidder så en veksler med en pumpe, et par 3-vejs ventiler, og en termostatstyring.
Men jeg ville rigtig gerne ligge en fin tegning herind med alle mine planer, så i kan se hvad jeg mener, og meget gerne komme med forslag til ændringer m.v. Men hvilket program bruger i til at tegne jeres diagrammer herinde

Jeg har efterhånden set en del tegninger herinde på stokerpro, som er tegnet i samme program ser det ud til, med farver, opbygning osv.
Jeg kan se at du har tegnet 3 studser i topper af tanken, fremløb fra fyret, fremløb til huset, og retur fra huset. Men den smed jeg købte fyret af, sagde at jeg kun skulle lave én studs i toppen, og én i bunden. I toppen skulle sidde et t-stykke, hvor den ene side skulle kobles til fremløb fra fyret, og den anden side til fremløb til huset, således at den varme som huset ikke "kaldte på" blot løb ind i toppen af akku. tanken. Det nederste hul skal bruges til returen fra huset, og det skulle også kobles på med et t-stykke, men således at vandel helst vil løbe ind i tanken, og sidehullet på t-stykket skulle så løbe op til ladomaten. På den måde vil returen nemt løbe ind i tanken, og løbe lidt trægt over til ladomaten. Sådan havde de lavet mange anlæg sagde han.
Ved godt det lyder lidt indviklet når man skal forklare det skrivende, så jeg håber at kunne få lavet et tegningsdiagram én af de nærmeste dage. Gerne med det samme program som i andre bruger
Mvh.
Christian Breuner