Men den er kommet for tæt på og det resulterede i at enden af fotocellen smeltede (jeg havde nok også kørt den for tæt på, ca. 2-3 cm. fra, det var også bare en test indtil jeg fik min Pellx flammevagt). Men af en eller anden mærkelig årsag så gik lux ikke bare ud da fotocellen smeltede så fyret melder alarm udbrændt. Derimod stod lux stille på 154 og det resulterede i at på et tispunkt gik bålet ud og temperaturen i kedlen begyndte at falde, så kompenserer fyret ved at køre +10 kwh og når der så ikke er bål i herden og det ikke opdages med det samme så skal jeg love for at der kan være mange ubrændte piller i askeskuffen og herden

Det kostede lige 1 times støvsugning og efterfølgende montering af Pellx flammevagt, Pellx har heldigvis ikke plastic der kan smelte i toppen af fotocellen, har også kun sat den et lille stykke nærmere herden så det burde holde. 10 % drift er igen stabil

Så hvis du flytter standart fotocellen længere ind så lad være med at køre den helt ind til 2-3 cm fra herden, så går det galt