Jeg har liget et spørgsmål, eller 3

Har lagt mærke til at temperaturen i fyret falder til ca. 55 grader meget hurtigt ved brug af varmt vand. Det er som sådan ikke problemet da shunten er indstillet på 55 grader og så passer det jo meget godt. Dog syntes jeg fyret giver alt for meget power for at få kedeltemperaturen op igen, den kører op på 7-8KW og det sker meget hurtigt efter kedeltemperaturen er faldet under de 60 grader. Bør det være nødvendigt for fyret at køre så højt op i ydelse? For her om efteråret/vinteren hvor fyret hele tiden kører med en ydelse mellem 10 - 30% ville jeg kunne se fornuften i at vvb bare stille og rolig ville blive opvarmet ved en mere konstant lavere drift så den evt. var 1-2 timer om at varme op i stedet for 30 min på næsten fuld skrald.
Men hvordan kan jeg styre det? Skal der ændres på returtemperatur/shunt? kan hastigheden på cirkulationspumpen have noget at sige? Ville det være noget værd at isolere de ca. 8 meter varmerør der kører i fyrrymmet/ på loftet for at mindske varmetabet? Eller kan jeg regulere på P eller I så fyret opfatter varmetabet senere og den derved allerede har fået temperaturen i vvb til at stige før den giver maks gas?
-og sidst, det har ikke noget med ovenstående at gøre, men hvad har i jeres vandtryk på? kan det passe det minimum skulle være 1,5 bar (mener det er bar...)