Jeg har bare et lille / måske stort problem. Når den åbner for et af mine gulvvarme kredse så bliver retur temperaturen så koldt at fyret
er nød til ligge på 100 % og det gør den Typisk 2-5 timer før gulvet er varmet op. Jeg har monteret en blandings ventil på
returren og den hæver ca temperaturen 10 grader, men den retur vand der kommer fra gulvvarmen er på ca 26 grader når det stater op
og det vil sige at retur vandet kun kommer op på 36 grader. Og det er for lidt efter min mening, eller hvad? Jeg kører 3/4 tommer i alle rør på nær ned i ventilen det er kun en 1/2 tomme. Kan det være derfor at vandet ikke kan blive varmere. Har prøvet at skrue op for pumpen,
men med det resultat at den bare trækker varmen ud af kedlen og den ude endnu mere. Og det hæver ikke retur vandet ret meget. Mit spørgsmål er også om man må og kan lave 2 retur blander for måske at hæve retur temperaturen mere. Jeg har fyret ståenden i et op varmet
i garagen og har 10 meter over til huset. det jeg så har tænkt på at lave en blander over i huset for få vandet varmet endnu mere op når det kommer retur. Det vil sige 2 varme til retur blander. Er der nogen der har erfaring med det. Og nogen der ved om det vil have en effekt.
Hilsen Allan