De sidste to gange jeg har kalibreret iltsonden på min Baxi, har jeg haft lidt problemer Efter kalibrering kommer den med A10 alarm efter et stykke tid, så har jeg kalibreret en gang til, og når jeg har gjort det, så kører fyret problemfrit.
Jeg har kalibreret efter foreskrifterne, med iltsonden skruet ud og røggasføler pillet ud.
thy skrev:når du har calibreret har du så renset samtidigt....
et stykke tid hvor længe er det?
man kan med fordel lige køre piller frem når man har calibreret,så der er noget at komme i gang med..
Når du skriver renset, mener du så iltsonden eller hele fyret? Iltsonden bliver blæst ren, men fyret gør jeg ikke rent i forbindelse med en kalibrering.
Hvis jeg for eksempel kalibrerer når jeg kommer fra arbejde ca kl 17, så er der kommet en A10 alarm i løbet af natten. Hvis jeg så bare starter fyret op igen, så er det gået i alarm igen, når jeg kommer fra arbejde.
Så det er altså ikke lige med det samme, at det går i alarm.
Min ? Går det galt efter pausefyring hvis det sker.
Jeg synes bare, at det er mærkeligt, at når jeg kalibrerer anden, så er der ingen problemer. Det virker lidt som om, at der går et eller andet galt når den kalibrerer.
Jeg synes nu ikke, at der er utætheder, og driftforms knappen lyser ikke.
Jeg har på fornemmelsen, at det er efter pausefyring den går i alarm.
Indstillinger:
110
H 15
L 44
B 30
-40
H 0,6
L 0,4
P 05
7,0 H
7,0 L
set 75
TLJ skrev:
Jeg synes bare, at det er mærkeligt, at når jeg kalibrerer anden, så er der ingen problemer. Det virker lidt som om, at der går et eller andet galt når den kalibrerer.
Jeg synes nu ikke, at der er utætheder, og driftforms knappen lyser ikke.
Jeg har på fornemmelsen, at det er efter pausefyring den går i alarm.
Indstillinger:
110
H 15
L 44****40
B 30
-40****30
H 0,6
L 0,4
P 05
7,0 H
7,0 L
set 75
den er godt nok sat ret meget ned i ydelse
de 2 ting vil hjælpe noget...
MIN knap hvilke tal har du der... med de tal bør det være ca 8-10 da mængden den kører frem er meget begrænset..
Calibreringen er jo gjort rigtigt,så hvorfor 2 gang er bedre giver ikke mening
Ja, jeg synes heller ikke, at det giver mening, at når den er kalibreret anden gang, så kører det fint.
Det kører jo fint nu efter, at det blev kalibreret det dagen efter, at jeg havde kalibreret det første gang.
Det er bare sket to gange. Nu her sidste gang og så for et par gange siden.
jeg forstår ikke at du vil køre så lavt på høj...... (underlig sætning)
jeg ville sætte H06 op til H12 eller sådan. Der skal da være større differens imellem høj og lav, og når du har iltstyring, så burde den sku også klare det selv.
samtidig ville jeg smide set op på 78 eller 80.
Jeg oplever kun A10 fejl, hvis jeg er lige på vippen til at køre tør, eller er kørt tør. Er A10 ikke omkring for høj O2 i forbrændingen, eller sådan.... eller uændret O2 over en given tidsrum.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.