Naboen har købt en gammel rustklump af en bådmotor... Den blev købt som en penta 30hk, men da ha begyndte at banke rusten af kom der et Ford logo frem...
Der er ingen mærkeplader eller lignende, så ha har lidt svært ved at finde pakninger etc, samt finde ud af hvor stor den så egentlig er, få det passer jo nok heller ikke... ;-)
Jeg måtte jo så forklare han, at her på siden ved vi til sammen ALT så det var et forsøg værd...
2013-09-06 16.26.26.jpg
2013-09-06 16.26.31.jpg
2013-09-06 16.26.38.jpg
2013-09-06 16.26.55.jpg
2013-09-06 16.26.59.jpg
2013-09-06 16.27.08.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Plyf? aner intet om bådmotore... han forklarede veldigt om saltvand/ferskvands veksler til køling og alt muligt, om det har noget med sagen at gøre aner jeg ikke
Det som jeg har googlet mig frem til er at det er en 1600 Escort diesel med 40 HK som er blevet mariniseret, derfor alt det "vrøvl" om ferskvand/saltvandkøling. Her er en UK side med billeder http://www.worldseafishing.com/forums/b ... tures.html
Braue
Mvh Leif
Kedel: Opop Black Star 20 med 10 KW brænder - V7 - 3 vejs VVBprio
Forventet forbrug 4-5 tons lige nu 6mm Barlinek piller
Zarge skrev:Plyf? aner intet om bådmotore... han forklarede veldigt om saltvand/ferskvands veksler til køling og alt muligt, om det har noget med sagen at gøre aner jeg ikke
sårn set bare med varmeveksler(tryk side og åben side) den åbneside kører saltvand hvis det er i saltvand det foregår...
J-B skrev:Kender ikke så meget til fordmotorer, men er det ikke en gammel major motor?
Vi skal have Ford folk på banen
Det er dælme godt nok en lille Major så da..
Low tech Google søgning
Engine number 7HM6015BA...
Came out of MK11 Ford escort.
Jeg kan nu ikke mindes at den var i diesel. Men det er måske kun blokken.
Med venlig hilsen
Jobak Det brænder først, som er nærmest ved ilden.