Stiften sidder ikke fast. Kan godt se at jeg her har mulighed for at vende ventilen.
Desværre har jeg samme løsning på badeværelset, hvor der ikke fysisk er plads til termostaten, hvis jeg vender ventilen.
Hvilken løsning kan jeg så vælge her, for at få gang i vandgennemstrømningen i systemet?
Findes der en ventil i samme vinkel udformning hvor pilen for flow retning vender modsat?
Kan jeg bruge en almindelig vinklet radiatorventil hvor pilen vender rigtigt, med min returtermostat?
Grævling skrev:Stiften sidder ikke fast. Kan godt se at jeg her har mulighed for at vende ventilen.
Desværre har jeg samme løsning på badeværelset, hvor der ikke fysisk er plads til termostaten, hvis jeg vender ventilen.
Hvilken løsning kan jeg så vælge her, for at få gang i vandgennemstrømningen i systemet?
Findes der en ventil i samme vinkel udformning hvor pilen for flow retning vender modsat?
Kan jeg bruge en almindelig vinklet radiatorventil hvor pilen vender rigtigt, med min returtermostat?
Er det en vvs mand der har vendt de ventiler sådan ?
Der sker heller ikke det store ved at ventiler vender sådan, lige som hvis en alm. termostatventil vendes forkert.
Den kan støje en del når den lukker åbner (pive/klapre) men fungerer efter hensigt.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Nej, der sker ikke det store ved at de vender sådan, bortset fra den manglende varme
Er det ikke lidt knald eller fald om der lykkes at komme varmt vand igennem? Jeg vil også gerne at det bliver uden banken.
Har tidligere haft besøg 2 gange af vvs folk, de skilte dem ad og satte dem på igen, men det har ikke kunnet løse det ?????
Skal der laves en anden rørføring, eller skal jeg skifte til en anden model ventil, eller.....?
Nu kunne jeg jo godt tænke mig at det fungerede som det skulle, så hvis der var en der kunne hjælpe mig på vej i den retning, ville jeg blive meget glad
Ernst Drastrup skrev:Jo, - ventilen vender forkert.
Flowet kan i dette tilfælde presse ventilsædet i bund, og så er der lukket for det varme vand.
I det andet badeværelse, hvor du ikke har plads til en termostat.
Kan du ikke her montere en termostat over på fremløbet, for at få løst problemet.
Jo, det kunne jeg vel, men radiatoren kan sagtens varme rummet op alene, det er værre med gulvet. Vil så gerne have varme i de kolde fliser både i bad og køkken