whocarez52 skrev:Da jeg kom ned i mit fyrrum kunne jeg konstatere, at mit spritnye Woody pillefyr vart gået ud!. Ingen varm vand!. Pis og l***.
Sådan kan det jo gå når man glemmer at fylde piller i siloen, fordi det hele bare kører som det skal
Ja det er noget frygteligt noget det der med at man skal fylde piller på selv Det må kunne fikses så der kommer en og gør det
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.
Det er ligesom bonden ... Da han endelig havde fået hesten vænnet af med at spise så døde den :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Ja, NBE må lave nogle fyr, hvor det driller lidt mere så man jævnligt får tjekket sin pillestand... men det kan jo være det kommer når det bliver lidt mere slidt :-)
Jeg overvejer at installere en kølestoker tæt på scotten.
Jeg ved at sådan en kræver en hel del tilsyn. Og så kan man jo chekke piller på scotten samtidigt
triumph skrev:Jeg overvejer at installere en kølestoker tæt på scotten.
Jeg ved at sådan en kræver en hel del tilsyn. Og så kan man jo chekke piller på scotten samtidigt
Har du ikke det det er jo vandvid !!!!
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.
Det her er godt nok et sidespor men, hvad er årsagen til at man ikke kan fyre med piller i et Scotte/Woody fyr? Princippet må vel være det samme som med piller, altså korrekt mængde ilt/blæs til det man fyrer med.
whocarez52 skrev:Det her er godt nok et sidespor men, hvad er årsagen til at man ikke kan fyre med piller i et Scotte/Woody fyr? Princippet må vel være det samme som med piller, altså korrekt mængde ilt/blæs til det man fyrer med.