Jeg bruger google maps som navigation på min sony telefon.
Synes den opfører sig mærkeligt...
Fra andre gps systemer er jeg vandt til at pilen, altså den der markerer mig i min bil, peger opad i kørselsretningen.
Det gælder ikke her. Den kan pege til alle sider, ofte peger den eller til siderne og så bliver det lidt sværere at navigere
Kan det løses?
Carslen skrev:Har din telefon kompas sensor eller kører den kun på GPS?
Hvis der kun er GPS i, kan den ikke finde ud af orienteringen af selve telefonen.
en bil gps bruger ikke kompas men derimod forskel fra co-ordinater fra sidste kendte position.
altså bevæger din bil sig nordpå, vil dine tidligere co-ordinater job afspejle den position og nuværende position længere nord, og dermed kan TomTom som et eksempel derved se at du burde have næsen den vej på skærmen. Derfor ruller en TomTom normalt lidt når den ikke ved hvad vej du kører til at starte med og retning.
Kompas er bare nice to have i nyere versioner, de kan godt bruge matematikken her og få et godt resultat ud af det.
ja, det er jeg klar over at rigtige GPS'er kan. Mobile app's er bare ikke så smarte og tit afhængige af kompasset så de kan se hvad der er op og ned på telefonen.
Det er ikke fordi telefonen er vippet for meget, så den skifter mellem lodret og vandret billed?