Så er turen kommet til VW angående TSI motorhavari "kædeproblem".
DR Kontant har fokus på dette problem i deres næste udsendelse, som kommer torsdag d.28 august kl.21.00.
Hvad jeg har læst på nettet, er der mange som har haft motorhavari pga. dårlig kæde "kædestrammer".
Så motor har simpelhed brækket sig og stået af. Og det er ikke billig, at få lavet , og der er ikke meget
hjælp og hente ved Vw, regningen bliver stor selvom de yder kulance på en del af beløbet...
Jeg har ikke TSI motor , måske andre der kender til problemet.... https://www.facebook.com/permalink.php? ... 7786605878 http://jyllands-posten.dk/motor/ECE6601 ... rtsaetter/
Tidligere var probemet at kæderne strak sig. Kædestrammeren virkede ved olietryk, så når man startede bilen var kæden ikke stram. Kæderne havde i nogen tilfælde strukket sig så meget at ventiler blev beskadiget ved opstart. Nu lyder det som om de er begyndt at benytte en ny type kædestrammere ?
Min ex chef havde en Audi A6 med en 6 cyl. benziner. den skulle have skiftet kæde for hver 60.000 (da den havde kørt 120.000 havde den fået skiftet 2 gange), og man skulle pille motoren ud for at gøre det....