Hej.
Jeg er ved at bestille nu Scotte mini, men hvad skal jeg have med af ekstra gejl?
Selvfølgelig skal jeg have hele shunt pakken og VVB prioritering og overkogssikring
Men hvad med?
Kompressor rens ?? - ca 400kr
Trådløs rumtermostat ?? ca 6ookr
Iltstyring ?? ca 3000kr
Vejrkompensering ?? 1200kr
Flowmåler ?? 500kr
Røgtemperatursføler ?? ca150kr
Mvh Tommy
ommy skrev:
Kompressor rens ?? - ca 400kr : ja absolut et must
Trådløs rumtermostat ?? ca 6ookr : jepski
Iltstyring ?? ca 3000kr : nix, med mindre du ikke har andet at bruge pengene på
Vejrkompensering ?? 1200kr : hmm tja jaa
Flowmåler ?? 500kr : nice 2 have, men ikke et must
Røgtemperatursføler ?? ca150kr : ja!
Mvh Tommy
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Jeg er ikke enig med dig olde om at kompressor rens er et must for jeg har ikke og det kører da fint uden men vi kan blive enige om at det måske er skønt at have hvis man render i nogle dårlige piller.
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk
Jeg er ikke enig med dig olde om at kompressor rens er et must for jeg har ikke og det kører da fint uden men vi kan blive enige om at det måske er skønt at have hvis man render i nogle dårlige piller.
Ikke nødvendigvis kun hvis man render ind i dårlige piller
Man skal ikke rense hærd lige så tit når man har kompressorrens, en fordel hvis man er lige så doven som mig
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Oldgaard skrev:
Ikke nødvendigvis kun hvis man render ind i dårlige piller
Man skal ikke rense hærd lige så tit når man har kompressorrens, en fordel hvis man er lige så doven som mig
Dig doven det troede jeg ikke rense hærd hvad er det for noget
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk
ommy skrev:
Lidt mærkelig kommentar, bliver jeg ikke meget klogere af.
Kan du forklarer lidt nærmere hvorfor du mener det.
Fordi det er spild af penge.
Hvad vil du med en flowmåler? Se at vandet løber rundt i systemet? Så hellere end Kamstrup måler eller lignende, hvis man endelig skal have noget.
Iltstyring er overflødigt til træpiller da piller jo er ensartede.
Jeg er selv ved at skifte kedel og går "all in" hvilket betyder vejrkompensensationsblandesløjfe, iltstyring, 3-vejs VVP, mit pille transport, genbruger min flowmåler, udvidelsesmondul til V7/V10 mhp erstatte min suncomfort = alt den komfort der kan puttes på = jeg vil, når vinteren er igang, løbende kunne berette om den enkelte komponents umiddelbare effekt (besparelses/komfort). Men hvis jeg var dig, så start med et "standard setup" hvilket er shunt, trækstabilisator og evt. kompressorrens og hvis du overvejer iltstyringen, så køb udvidelsesmondulet hvor det er indbygget på og samtidig kan give dig mulighed for at styre solfanger osv.
Min motivationen for iltstyrincen er for at kunne justerer forbrændingen via ilt % (RTB)
Jeg vender tilbage med deltaljeret vurderingen om ca 2 mdr, når kulden har været sat ind i en periode