den slags ulykker sker faktisk oftere end man har lyst til at vide.
Problemet ligger i, at folk ikke forventer at lortet står stille midt på motorvejen, og derfor faktisk bliver "blinde" overfor sine medtrafikanter.
Prøv at tænke dig om, har du aldrig prøvet at blive overrasket på motorvejen, af en snøvlende billist?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Mon ikke manden brugte tiden i bilen på andet end at se fremad, når man kan overse en lastbil foran sig.
Det er der desværre mange der Gør. ..
folk burde lære at køre bil .. dvs. Ikke lave alt muligt andet imens sms læse osv. det værste er dog alle de professionelle chauffører der også lige skal ha et par øl eller 10 hver dag... har lige selv meldt en for at drikke mens han kører og 14 dage efter var han pludselig på udkig efter fabriks arbejde...
en promille på 0.9 kl 9 en tirsdag...
men det var da godt det ikke var lastbilen der køre op bag i køen. ...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
Fartblindhed, Kørt for længe i sammefart og overhalet den ene lastbil efter den anden lige pludseligt går egen vognbane ned i fart og det opdages 1/2 sekunds for sent = undvige til højre vejbane hvor der er lidt længere hen til næste forankørende, som så stod stille.
Om han lavede noget andet vides ikke, ej heller hans fart hvornår han sidst havde holdt en god pause er også ukendt.
Køre pauser hver anden time eller helst oftere. Er detsværre alt for undervurderet af stort set ALLE bilister. (Det smutter også for mig ind i mellem)
Det ligner ellers en Mercedes der blev kørt i, og der var karosseriet ikke meget værd , da motor delen røg ind under en lastbil, og underdelen bare fortsatte. Havde lastbilen været lidt lavere eller bilen højere, så kunne døden være undgået, mon ikke? eller? Det er da sådan noget de tester i NCAP?
Ollii skrev:Stakkels menneske. Om han så var fuld eller skrev sms eller dårlig billist er vel ligegyldigt.
Helt ærligt, at nævne "fuld" gør intet godt eller nogen en stakkel her. Hvis nogen personer jeg møder, vil køre når de har drukket, så ryger nøglen lige ned i en hundelort, og forsøger de alligevel, så tages andre metoder i brug.. Er det en fulderik som kørte ind i en lastbil og kunne have forårsaget andres død eller skade, så er der ingen barmhjertig tilgivelse, for så er man altså forbryder, når man vælger at køre som fuld. Så kan vi diskutere det længe og i mange indlæg men det er helt forkert at bruge det som argument. Det kunne have været en stakkels mand men omstændighederne er ukendt og fuld håber jeg sandelig ikke han var, for som dig, sidder måske flere og mener han er en uskyldig person, og det ved man intet om.