Jeg har en stålskorsten til brændeovnen siddende ved udhænget på taget - men den rager ikke op over tagryggen som den skal, og det giver problemer med dårligt træk og røgnedslag. Jeg har haft en montør ude, og han mente det eneste man kunne gøre var at købe en ny komplet skorsten
Kan det virkelig passe man ikke bare kan forlænge den med en 2-meters sektion med renselem, samt nogle stivere? Skorstenen ligner denne: http://www.dba.dk/skorsten-komplet-skor ... 027275893/
jeg har faktisk nogle elementer liggende til metalbestos 150mm og om en lille måneds tid, har jeg 2½ meter komplet 130mm Grameta stålskorsten til salg.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
jeg havde forresten et emne omkring stålskorsten den anden dag.
Jeg fik en god snak med min skorstensfejer omkring det.
De elementer du skal forhøje den med, SKAL være af samme model og fabrikant som den eksisterende skorsten.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
uha.... mit kendskab til de skorstene, er at det bliver et mindre bøvl at finde den rette stump at forlænge med.
Det er noget nemmere med grameta eller metalbestos.
Men det er bare igang med at mle og måle, og så ud og se på nogle rundt omkring.
Bigfoot skrev:uha.... mit kendskab til de skorstene, er at det bliver et mindre bøvl at finde den rette stump at forlænge med.
Det er noget nemmere med grameta eller metalbestos.
Men det er bare igang med at mle og måle, og så ud og se på nogle rundt omkring.
Hm.. eller måske bare købe det hos KM. Jeg skal jo nok bruge en sektion med renselem, samt ny glasfiberkappe i hele længden, det bliver nok svært at finde brugt.. ?