Hvis aftalen var 5 år, og kunderne blev informeret, så har man da haft rigtig god tid til at finde et alternativ som kan hjælpe en der, og måske billigere. Men jo, de siger det er udløbet, og man nu skal betale for at bruge det,
Hvis Danfoss ikke har informeret om dette, så kan man nok godt tage den op med dem, modsat, har du ikke en aftale på software er gratis og at denne løber for evigt, så kan du ikke rigtig gøre noget, da man bare har fået lov at bruge det. Du har accepteret betingelser på websiden (
Accept the terms of use and click [Register]. )
hvor du har været på 1. gang men nok bare kliket "ok" og så gået videre, det sker desværre ofte for mange.
Eksempel:
LG leverer youtube til ældre skærme , 4-5 år tilbage, nu er den app så væk fra tvet og den kommer ikke igen. Betingelser for at bruge den app står i deres vilkår som præsenteres 1. gang tv tændes, så har man altså accepteret de kan fjerne og ændre som de lyster. Lige som idag, så har man accepteret at sin brug at tv sendes til LG, og de må smide reklamer ind i menuerne osv.... Det er ikke alle som er opmærksom der.
men emne mæssigt, så kan det godt være rigtigt og surt