Jeg skal igang med at renovere vores garage, hvor fyrrummet ligger.
Hele garagen bliver tømt og gulvet brudt op og gravet ud, hvor efter der bliver isoleret og lagt gulvvarme(når man nu selv kan

Når scotten så skal genmonteres ville jeg gerne montere en ny kedel(har idag en gammel dor kedel) og jeg ønskede en Black star kedel 1016. Men nu må Black star 1016 kedlen ikke længere opstilles med en 10 kw brænder, det skyldes vist nye skærpede krav, hvor der bl.a. kigges på årsvirkningsgraden. Jeg har talt om dette med min skorstensfejer som jo skal godkende opstillingen af ny kedel. Og han er ikke villig til at godkende det hvis ikke jeg kan få en attest fra producenten(nbe) hvor der står at kedlen må benyttes med en 10 kw brænder.
Jeg kunne jo vælge at udskifte hele anlægget med en blackstar+. Men synes at det er ærgerligt at udskifte det hele, når det nu kun er kedlen der trænger til udskiftning

Og resten af anlægget er næsten “up to date”, med v7 styring og kompressor rens m.m.
Er der nogen der ved om nbe planlægger en ny kedel til os med lidt ældre 10kw brændere?
Mvh thoken