Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Kotuzov » 15 sep 2021 23:09
Indlæg af pille bruger » 16 sep 2021 05:58
Kotuzov skrev: ↑15 sep 2021 23:09 Hej Jeg har gravet fjernevarmekabel og en masse andet ned mellem stuehus og længe. Så nu skal jeg lave fyrrum. Jeg satser på piller i første omgang. Kigger på noget Easypell eller noget RTB. Sidstnævnte kondenserer og kræver formelt stålskorsten, men er det virkeligt nødvendigt? Og hvordan skal jeg gribe det an, når jeg gerne vil have to varmekilder på skorstenen? Planen er, at pillekedlen skal stå i fyrrummet, og så skal der på den anden side af væggen stå en pilleovn med konvektionsblæser eller en brændeovn og varme et værksted op efter behov. Egentligt havde jeg tænkt at mure (oplime) en elementskorsten - sådan en Schiedel dobbeltmodul, men det er jo lidt tosset at lave en helt ny muret skortsten for så at skulle fore den. Det kan også være, jeg bare skal gå efter en stålskorsten, men jeg har ikke set stålskorsten, hvor man kan koble to ovne på... Hvad gør jeg bedst? Måske skal jeg satse alene på pillekedlen og så en frem og retur gennem væggen til en kalorifere, der kan tændes efter behov - erfaringer med det? tak!MVH Niels
Indlæg af Jens » 18 sep 2021 19:50
Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"