Grydebrød - har i prøvet det.

Gourmet retter, grill opskrifter, øl, vin og alt andet der handler om mad og drikke
Lær at "pille" kartofler og "fyre" op under sovsen
Besvar
Kalechen
Stoker III
Stoker III
6
Indlæg: 74
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 15 gange

Grydebrød - har i prøvet det.

Indlæg af Kalechen »

Frisk morgenbrød opskrift, som tager 5 minutter og ingen æltning!

Noget koldt vand og så meget gær, der være på en lillefingernegl. I en Eva skål eller lignende røres fuldkornshvede med en ske i en konsistens, der er som havregrød. Røres sammen aftenen før og står på køkkenbordet med tallerken over til næste morgen (koldhævning).

En Pyrex ildfast glasskål med låg sættes i ovnen ved 200 grader. Når ovnen har nået 200 grader hældes eller med en dejskraber forsigtigt den hævede dej i Pyrex'en og sættes tilbage i ovnen i en time til måske fem kvarter og så har du frisk morgenbrød.

Det brød, du ikke spiser samme dag skæres op og lægges i plasticposer og kommes på frost. Microovn optør en skive på ca. 1 minuts tid ved fuld styrke.

God appetit.

PS. Hvis jeg vedhæfter et billede vises det som striber. Har prøvet jpg og png formater uden success.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5006
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: Grydebrød - har i prøvet det.

Indlæg af John Skov Jensen »

Vi kikker lige på det med upload af billeder

/John
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11103
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Grydebrød - har i prøvet det.

Indlæg af Ulrik »

Test om problemet er løst?
20240511_153323.jpg
MvH Ulrik©
Kalechen
Stoker III
Stoker III
6
Indlæg: 74
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 15 gange

Re: Grydebrød - har i prøvet det.

Indlæg af Kalechen »

Kalechen skrev: 20 maj 2024 15:01 Frisk morgenbrød opskrift, som tager 5 minutter og ingen æltning!

Noget koldt vand og så meget gær, der være på en lillefingernegl. I en Eva skål eller lignende røres fuldkornshvede med en ske i en konsistens, der er som havregrød. Røres sammen aftenen før og står på køkkenbordet med tallerken over til næste morgen (koldhævning).

En Pyrex ildfast glasskål med låg sættes i ovnen ved 200 grader. Når ovnen har nået 200 grader hældes eller med en dejskraber forsigtigt den hævede dej i Pyrex'en og sættes tilbage i ovnen i en time til måske fem kvarter og så har du frisk morgenbrød.

Det brød, du ikke spiser samme dag skæres op og lægges i plasticposer og kommes på frost. Microovn optør en skive på ca. 1 minuts tid ved fuld styrke.

God appetit.

PS. Hvis jeg vedhæfter et billede vises det som striber. Har prøvet jpg og png formater uden success.
Kunne stadig ikke uploade billeder med min daglige browser "LibreWolf".

Ser ud til at fungere med Firefox.
Vedhæftede filer
brod.png

Besvar