Som i alle de andre år har vi slukket fyret hen i maj måned, i år 20. maj. Vi havde jo et forrygende forår i maj.
Men glæden var kortvarig, allerede d. 8. juni trykkede jeg igen på knappen!
Har aldrig brugt tænd/sluk ordning. Når det slukker på den måde, så kommer der en del askekage på herden, som igen giver sorte piller i askeskuffen. Men bare det kører, er asken som kaffegrums.
Så efter at have haft pillefyr i 12 år, er det første gang at jeg måtte ty til at tænde det igen her i juni måned.
Har ellers varmepumper 3 steder i boligen, 1 i stuen og 2 på første sal. (luft/luft) Men gulvvarmen i badeværelse er vandbåren!
Hvad med jer andre, har I også tændt igen pga en kold juni, eller I kører måske på tænd/sluk ordning? Eller bruger brændeovn/varmepumpe.
Scotten måtte tændes igen
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Re: Scotten måtte tændes igen
Jeg har rum termostat, og hver morgen i de sidste 3 uger er jeg blevet mindet om at jeg skal op, når det knager i rørende lidt efter kl. 04.30. Når fyret skifter fra natsænkning til dagtemp. og fyret starter.....
I øvrigt havde jeg pralet MEGET over hvor effektiv min "nye" 10 KW brænder var inden Nytår....
Til gengæld har jeg brugt 5 tons piller siden nytår
I øvrigt havde jeg pralet MEGET over hvor effektiv min "nye" 10 KW brænder var inden Nytår....
-
- Stoker XVIII
- 17
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 340 gange
Ja, min BioWin er også startet. Virkeligt en skod sommer, indtil videre!
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker VII
- 5
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Har takket: 60 gange
- Blevet takket: 108 gange
I bund og grund er den nye brænder nok effektiv, men januar var bare kold, så jeg tror godt du kan prale videre med brænderentriumph skrev: 14 jun 2024 19:22 Jeg har rum termostat, og hver morgen i de sidste 3 uger er jeg blevet mindet om at jeg skal op, når det knager i rørende lidt efter kl. 04.30. Når fyret skifter fra natsænkning til dagtemp. og fyret starter.....

Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile